Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Cherry 1.6 12v

Aloittaja nassin, toukokuu 22, 2008, 13:37:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nassin

Onko kellään tieliikenteessä Nissan Cherryä jossa olis 1.6 12venttiilinen.

d_masa

Mikä kone se sellainen on?
120Y B210 sedan

Jylppy

GA16, eli ainakin facelift-N13 sunnysta (88-90) löytyy moinen pata.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

datsunpower

Ja eikös näistä vanhimmat olleet jakohihnalla ja uudemmat jakoketjulla?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

nassin

Eikös sille moottorille kelpaa vielä cherryn omat jarrut. Onkos sulla miten laitettu laturi siihen, kun mulla ei mahtunu se ojaustehostimen pumppu millään siihen paikalleen ni otin sen pois ja hommasin pitemmän hihnan (1,3 sunnyn, vähän liian pitkä) ja olis tarkoitus kierrättää se vesipumpun ja laturin kautta. Laturiahan pitää siirtää n.1.5-2cm vasemmälle päin jotta olis vesipumpun kans linjassa. Jouduin jättämään 1.3 syylärin paikoillen kun 1.6 syyläri oli niin huonossa kunnossa. Pienemmällä syylärillä mahtuu muutenkin laturikin paikoilleen kun en ole vielä löytäny sopivaa remmiä. Täytyy pitemmän päälle hommata oikea syyläri.

Kertositko oman version toteutuksesta. :D

Alppu

Eikös tuossa moottorin vaihdossa alustan pidä vastata turbo kirsikkaa?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Flame

eipä oikeastaan kun litratilavuutta nostetaan vain 0.1 litraa ja tehoja on 15hv enemmän kuin 1.5 mallissa. Vääntöäkin vain reilu 10nm enempi tuossa uudemmassa koneessa. Mun tulkinta tästä olis, että kun on paljon mallisarjan tehokkainta luumumpi niin ei turhaan tarttis jarruja ja muita ruveta vaihtelemaan sen koommin. Tosin mähän en ole mikään katsuri, mutta järjellä ajateltuna sen luulis näin olevan.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

nassin

Käykö serryn vm.86 ja sunnyn jarru ja alustan osat keskenään. Kun olis vielä se sunnyn raato tallella.

datsunpower

Jos käyttää vertailumoottorina sitä Cherryn omaa vapari E15:sta niin kaikki muutokset pysyvät kyllä prosentti rajoitusten sisällä niin kuin Flameball jo sanoi, eikä tarvitse yhtään mitään muutoksia alkaa alustaan tai jarruihin tekemään.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Flame

LainaaKäykö serryn vm.86 ja sunnyn jarru ja alustan osat keskenään. Kun olis vielä se sunnyn raato tallella.

Aika nihkeesti, koska cherbassa on jako 114.3*4 ja tietääkseni myös naparakenne erilainen (ainakin b11 on kovinkin erilainen rakenne kuin n13-mallissa). Yleensä kun jako on eri, niin myös osasoveltuvuus on kehno. Kun taas esimerkiksi itte oon just päivitelly jarruja tässä omaan n13, niin siihen menee 10v uudemman gti-almeran etujarrut bolt-on kiinni.

Ps. jos sunnyraadossa on säädettävä rattiakseli, niin mä voisin haluta sen :D
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

nassin

Kiitos vain kaikille neuvonsa antaneille! :) Se sunnyn raato on joku glx malli että voi siinä ollakkin säädettävä rattiakseli? Koitan ens viikolla käydä kattomassa jos polvi antaa myöten, halkasin nimittäin polvilumpion vappuaattona ja vieläpä töissä, en ole pystyny autolla paljon ajelee enkä kyl oikein mitään muutakaan, mut ilmottelen jos pääsen tutkii asian. :D

take

LainaaKäykö serryn vm.86 ja sunnyn jarru ja alustan osat keskenään. Kun olis vielä se sunnyn raato tallella.
N13 sunny vs N12 cherry meinaat?
Etusatulat on samat, kuin myös palat. Levyt on samalla halkaisijalla mutta erilaisen kiinnityksen takia eri varaosanumerolla. Takajarrut ihan samat paitti rumpu eri. Ero tulee laakerista ja pulttijaosta. Ei mitään järkeä alkaa vaihtaa. Paitti tietty jos ovat paremmassa kunnossa niin sitten tietty.

Muut alustan osat ei taida käydä.

jason20

Jaahas.. Cherry projekti ollu tauolla tovin aikaa, mutta jos sitä tänä kesänä pääsis vielä ajamaan sillä ja uudella koneella 1.6 16vent :)
Cherry 1.6

JannuLuigi

mua kiinnostais tuo koneen vaihto :D ketkä on laittanu tuon myllyn n12 tai b11 keulalle?mitähän kaikkea pitäis muuttaa ja uusia?? :P tehon puolesta vaihtaisin,kun eihän tuo mun b11 e15 oo ku 223tkm ajettu :) sinänsä,ei varmaan mahdottomuus ois kohtuu halvalla saada tuota +15hv irti tuosta nykysestä koneesta  ;D
Sunny GL B11 '86
Legacy GT BL5 '04

M i g i

LainaaJa eikös näistä vanhimmat olleet jakohihnalla ja uudemmat jakoketjulla?
Ai GA-koneita hihnalla?? älä viitsi..........

hege85

Lainaamua kiinnostais tuo koneen vaihto :D ketkä on laittanu tuon myllyn n12 tai b11 keulalle?mitähän kaikkea pitäis muuttaa ja uusia?? :P tehon puolesta vaihtaisin,kun eihän tuo mun b11 e15 oo ku 223tkm ajettu :) sinänsä,ei varmaan mahdottomuus ois kohtuu halvalla saada tuota +15hv irti tuosta nykysestä koneesta  ;D

kantsiiko 15hepan takia vaihtaa koko konetta , laita turbo moottorin kylkeen niin siinä on enämpi järkeä  ;)

jason20

Tuossapa muutama kuvatus, parin vuojen takaa. Eipä ole paljoa nykyään muuttunut olennaisesti

Huonoja kuvatuksia
Cherry 1.6