Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

L20 jakoketju.

Aloittaja krass, huhtikuu 19, 2009, 20:25:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

krass

Elikkäs. Datsunin L20 kutosen jakoketju on vähän löysällä, nakuttaa välillä ikävästi siellä koneessa. Mitenköhän sitä saisi kiristettyä kun en ole vielä keksinyt?

DieselHomer

öljynpaineella kiristyy, jos ei nii kuluneet ketju/rattaat/laahaimet/kiristin,
lähinnä se ketjua vasten laahaava osa.

sitä kaarevaa bensapumpunpuoleista pystyy hieman säätämään mutta
vaatii jakopään aukaisua, eikä säätö oo suuri joten ei yleensä apua.

uudet osat sisälle ja hyvä tulee.
F-20harraste,F-20/F-20 ....720,810,C31

krass

Ahaa okei. Vaatiiko ton kiristimen vaihto koko koneen purkamista tai keulalta ylösnostamista? Itselläni ei ole paikkaa tehdä suurempaa koneremppaa...

krass

Ja löytyykö netistä tai joltakin foorumilaiselta räjäytyskuvaa tästä L20/24 koneesta? Olen yrittänyt etsiä, mutta näistä ei tunnu löytyvän yhtään mitään juttua yhtään mistään.

BA

Olis jouten C31:n Service manual, josta kyllä löytyy juttua ketjusta sekä paljosta muustakin. Näkys olevan räjäytyskuvaa ja korjausohjettakin. Englanninkielinen, ja sivuja riittävästi, lisänä kaikki sähkökaaviot.

Pistä privaa jos kiinnostaa, löytyy niinkin kaukaa kun valkeakoskelta. Eikä pitäs olla kalliskaan...

krass

Kiitokset nimim BA:lle vielä kerran manuaalista. Oli oikein hyvä kauppa.

Mutta jatkaisin vielä tästä jakoketju asiasta kun tuokaan kirja ei aivan kaikkea kerro.
Olen nyt purkanut jakopään kotelon irti koneesta ja vaihtanut sinne ketjunkiristäjän. Koneessa ei ole nyt öljyä, mutta kuuluuko sen ketjun olla uudesta kiristäjästä huolimatta löysällä aina puristuksen loputtua, vai pitäisikö sen olla kireällä koko ajan? Rattaat ovat hyväkuntoiset, mutta epäilyttää onko itse ketju venynyt...

Tare

LainaaKiitokset nimim BA:lle vielä kerran manuaalista. Oli oikein hyvä kauppa.

Mutta jatkaisin vielä tästä jakoketju asiasta kun tuokaan kirja ei aivan kaikkea kerro.
Olen nyt purkanut jakopään kotelon irti koneesta ja vaihtanut sinne ketjunkiristäjän. Koneessa ei ole nyt öljyä, mutta kuuluuko sen ketjun olla uudesta kiristäjästä huolimatta löysällä aina puristuksen loputtua, vai pitäisikö sen olla kireällä koko ajan? Rattaat ovat hyväkuntoiset, mutta epäilyttää onko itse ketju venynyt...
Kyllähän se ketju venyy vuosien saatossa ja kilometrien lisääntyessä. Ketjun kiristin toimii öljynpaineella ja siis tarvitsee laittaa koneeseen öljyt ja kone käyntiin, niin silloin kiristin ajaa välykset kiinni ja ketjun kireälle.  Jos ei niin ketju on venynyt vaihtokuntoon. Uusia ketjuja saa eBaystä.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

M i g i

Lainaa
Kyllähän se ketju venyy vuosien saatossa ja kilometrien lisääntyessä. Ketjun kiristin toimii öljynpaineella ja siis tarvitsee laittaa koneeseen öljyt ja kone käyntiin, niin silloin kiristin ajaa välykset kiinni ja ketjun kireälle.  Jos ei niin ketju on venynyt vaihtokuntoon. Uusia ketjuja saa eBaystä.
Ja kiristimiä saa haminasta varaosaliikkeestä sekä sen laahaimenkin.. ja saa muuten ketjunkin.. ja nokkapyöränkin..

krass

Okei. Tilasinkin jo motonetistä uuden ketjun. Laitetaan nyt koko roska uusiksi niin ei tarvitse sitten myöhemmin purkaa uudestaan.

Jylppy

Jos ketjun vaihdat, niin pitää vaihtaa rattaatkin - ei saa ikinä laittaa uutta ketjua vanhojen rattaiden kanssa, tai toisinpäin. Koko jakopää vaan uusiksi, jos tosiaan löydät kaikki osat jostain. Nokkapyörä ja kiristimen puoleinen laahain ovat ne hankalimmat löytää, mutta ainakin siis Haminasta löytyy..
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Tare

Lainaa
Ja kiristimiä saa haminasta varaosaliikkeestä sekä sen laahaimenkin.. ja saa muuten ketjunkin.. ja nokkapyöränkin..
MInäkin tarvitsisin ne laahaimet.  Mikä on varaosaliikkeen numero niin soitan ja tilaan sellaiset. Ketju ja rattaat on jo.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Lousku

Ainakii tällä hetkellä on toista laahainta hyllyssä...
Ei voi muistaa kun lomalla ollu 2 viikkoa :)

Ja EN mene töihin lomalla...

Migi varmaan saa paremmin aikaseks, tietää miut millanen mie oon :D

Mike_

Tietääkö kukaan saako enään L-koneeseen suomesta mistään jakoketjua?!
Tai tilattua jonkun firman kautta..
180B sss -75