Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

almeran polttoaineen kulutus

Aloittaja phenos, helmikuu 24, 2009, 20:22:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

phenos

1999 almera 1.6 bensa-auton kulutus nousi yllättäin n 6 l/100 km --> n 10l/100 km . mistä lähtisin etsimään syytä?

ILVES-Joe

Saman suuntainen ongelma meidänkin 1.6 Almerassa on, kulutus on koko ajan ollut noin 8 litraa joka on mielestäni noin pari litraa liikaa.
Pienin kulutuslukema tankillisella oli jotain hieman yli 7 litraa satasella.

Jossain joku selvitti asiaa, voisi löytyä haku-toiminnolla mutta en ole viitsinyt asiaa kaivelemaan... vielä.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Tsun-Tee

Aika normaalia olisi tuo lambda-anturi brobleeman ollessa kysymyksessä.

Alppu

Lainaa1999 almera 1.6 bensa-auton kulutus nousi yllättäin n 6 l/100 km --> n 10l/100 km . mistä lähtisin etsimään syytä?

Jos se nyt ihan yllättäen pomppasi, niin kannattaa ekana epäillä mittausvirhettä?  :D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Lerssinen

Porukoilla -00 1.6 SLX almera, vie reilua 8:aa....  ::)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Rottis

Niin epäloogista kun se voi ollakkin, kannattaa tarkistaa myös polttoaineensuodatin.

Tässä tapauksessa tarkistus tarkoittaa lähinnä vaihtoa.