Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan King Cab vm98 pieni lisävoima tarpeen?

Aloittaja Vertigo, huhtikuu 11, 2009, 20:40:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vertigo

Tuossa työautona pyörii kyseinen peli nelivedolla ja sillä 2.5tdic koneella.
Katsastuksessa päästöt olivat reilusti liian pienet eli syöttöjä saisi lisätä ja ahtopaineita myös.
Mistä nämä toimenpiteet voi tehdä manuaalisesti vai onko tämä ahtojen ja syöttöjen nosto näissä jo tietokoneboksin takana eli lastun laittoon?
Valaiskaa tyhmää kun ei ole nissanit vielä niin tuttuja kun ensimmäinen kyseistä merkkiä mitä olen koskaan omistanut.

OH2KV

#1
Lainaa
Katsastuksessa päästöt olivat reilusti liian pienet... .

Miten päästöt voivat olla liian pienet?? Poraa millin reikä öljypohjaan, jos pelkäät, että ekologinen jalanjälkesi jää vaatimattoman kokoiseksi.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Vertigo

inssi sano että päästöt niin pienet  saa liian vähän lärsää...

Alppu

Lainaainssi sano että päästöt niin pienet  saa liian vähän lärsää...


Inssikö antoi ymmärtää että olisi liian pienet päästöt?
Ensimmäistä kertaa kuulen moisesta...  ;)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Lerssinen

Onhan nuo joskus sanoneet jollaon 0.30~0.60 savuarvoilla että "kestäs ruuvata vielä vähä lissää syöttöä"..

Ja ihan tosi.

Sitä en tiedä kuinka se tehonlisäys noin uuteen tehdään, vanhempiin se onnistuu  ;)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Vatugga

LainaaTuossa työautona pyörii kyseinen peli nelivedolla ja sillä 2.5tdic koneella.

Muistini mukaan tuo olisi vielä mekaanisella syöttöpumpulla. Elikkäs etsippä sieltä imusarjan puolelta pumppu. Pumpussa on todennäköisesti 2 säädettävää ruuvia. Keskällä ahdonalisensyötön kannenalapuolella syöttöruuvi ja vieressä sivulla tyhjäkäynti.

Syöttöä sen verran lisää, että tupsauttaa kiihdytyksen alkuun...
Ahtopainetta voit lisätä bleedaamalla ahtimen hukkaportin letkun, mutta aälä ahnehdi liikaa painetta. Ei se herne paljoo kestä ja et halunne sulattaa kantta?
-Nissan Bluebird T12 2.0TdiC-
-Toyota Avensis T220 1CD-FTV-

Vertigo

Noniin olenko ihan hakoteillä kun sieltä imusarjan alta löytyy kaasuvaijeri ja vivusto ja sen vieressä on semmoinen mustalla pitkällä muovikannalla oleva ruuvi...
Suomennahan tyhmälle vielä tuo "bleedaaminen"

Vatugga

#7
LainaaNoniin olenko ihan hakoteillä kun sieltä imusarjan alta löytyy kaasuvaijeri ja vivusto ja sen vieressä on semmoinen mustalla pitkällä muovikannalla oleva ruuvi...
Suomennahan tyhmälle vielä tuo "bleedaaminen"

SE syöttöruuvi pitäisi olla Siellä suunnalla, mutta ei kaasuvivuston vieressä vaan pumpun rungon ja kannenvälissä.Harmi kun ei ole kuvaa.

Bleedaus eli ahtimessa olevaan hukkaporttin letkuun tehdään esim. vaikka yksi reikä poralla (2mm pora)--> aiheutuu ohivuotoa ja näin hukkaportti alkaa avautumaan myöhemmin kuin sinne menee "vähemmän" painetta kuin ahdin oikeasti tuottaa. Näin ollen ahtopaine nousee. Tai jos haluat hifistellä asennet kiinanpojan tekemän "Turboruuvin" joka tekee saman, mutta on "helpommin" säädettävissä

Asennappa ahtopainemittari niin näet vaikutuksen.  
-Nissan Bluebird T12 2.0TdiC-
-Toyota Avensis T220 1CD-FTV-

Lerssinen

Tuossa tuommonen "turboruuvi" eli siis periaatteessa vain tarkkuusventtiili joka päästää ilmaa tietyn määrän ohi eli huijaa sitä hukkaporttia..



Liitetään T-haaralla hukkikselle menevään letkuun, helppoa ja kivaa  :D
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Vatugga

Lisätään vielä , että sitä ahdonalaisensyötön karaa vois tutustuttaa rälläkälle :D
-Nissan Bluebird T12 2.0TdiC-
-Toyota Avensis T220 1CD-FTV-

Mouho

Lainaa

Miten päästöt voivat olla liian pienet?? Poraa millin reikä öljypohjaan, jos pelkäät, että ekologinen jalanjälkesi jää vaatimattoman kokoiseksi.

Viherpiipertäjä >:(

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.