Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan micran ja sunnyn moottorit

Aloittaja 49inot, maaliskuu 07, 2009, 10:24:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

49inot

Eli oon vaihtamassa moottoria (vakiomoottori 1.0) nissan micraan vm.85, ja se moottori pitäs vaihtaa vm. 82 1.5l Nissan sunnysta.
eli pitääkö paljon muutella kiinnityksiä, sähköjä tai muuta? :-/

zubbari

Sen verran on tietoa tuosta asiasta että sunnyn moottori ei käy suoraan micran vaihteistoon. Eikä käsittääkseni myöskään sunnyn moottorin ja vaihteiston korvakkeet käy micraan suoraan, sunnyn vetarit ei käy micran napoihin eikä micran vetarit sunnyn laatikkoon.
Ja sähkö ovat varmasti tämmöisen yhdistelmän pienin ongelma.

Itse kyseisen muutoksen tekisin micraan jos keksin konstin jolla sais tuon vetari ongelman ratkaistua.  Toisena vaihto ehtona itselläni on tuo micran oman 1,2 asentaminen tonnipommin tilalle jos jostain lähi alueelta tuollaisen 1,2 moottorin löytäisin edullisesti ja sitä virittäisin sitten. Viimeisenä vaihto ehtona on itselläni tuon tonnisen koneen piristys.

BA

Jäsen TeeKoo on rakentanut tuollaisen E15-koneisen micran, turbolla vielä.
Kyselkää sieltä apuja.  :) Ei ihan pieni projekti, ainakaan tieliikenteeseen!

Tero-75

#3
Hommaa todella riittää, mutta mainittakoon aluksi että kaikki koneen kannakkeet pitää tehdä uusiksi, ja muistaakseni toinen vetoakseli pitää lyhentää. Lisäksi jarrut vaativat päivityksen. Näin ensialkuun...
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Tee_Koo

LainaaSen verran on tietoa tuosta asiasta että sunnyn moottori ei käy suoraan micran vaihteistoon. Eikä käsittääkseni myöskään sunnyn moottorin ja vaihteiston korvakkeet käy micraan suoraan, sunnyn vetarit ei käy micran napoihin eikä micran vetarit sunnyn laatikkoon.
Ja sähkö ovat varmasti tämmöisen yhdistelmän pienin ongelma.
LainaaHommaa todella riittää, mutta mainittakoon aluksi että kaikki koneen kannakkeet pitää tehdä uusiksi, ja muistaakseni toinen vetoakseli pitää lyhentää. Lisäksi jarrut vaativat päivityksen. Näin ensialkuun...

Ja näihin lisätäkseni, pitää myös sovittaa esim. Sunnysta pyörännavat Micraan käypäisiksi että saa nuo vetarit sitten käymään. Samalla päivittyvät sitten etujarrutkin. Jarrupuoli ratkeaa siten että diesel Sunnysta jarrut eteen (jäähdytetyt 240mm levyt) ja taakse Cherryn/Sunnyn jarrusylinterit.

Sitten tietenkin kaikki pienet sovittelut, kuten syylärin letkut (mielellään kannattaa vaihtaa myös N13 Sunnysta syyläri), sähköt tietenkin, kaasuvaijeri, nopeusmittarinvaijeri plus Sunnyn/Cherryn nopeusmittarin sovittaminen Micran kojetauluun tai sisuskalujen muokkaus että tulee oikeat nopeuslukemat, kytkimenvaijeri, vaihteensiirtotangot ja siirtäjän muokkaus jne.


Cherry A12 -80, 280ZX L28E -81, Pulsar NX E16 -82, Micra E15ET -83, Sunny E16 -87

Lisäksi Subaruja, Mazdoja ja kaksipyöräisiä.

ILVES-Joe

Tullaanko auto katsastamaan tieliikenteeseen uudella tekniikalla?

Tuo asia ratkaisee miten paljon hommia on tiedossa.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

zubbari

Käykö muuten K11 micran 1.3 kone suoraan k10 vaihdelaatikkoon ?


BA

Kirjojen mukaan laatikkotyyppi on sama, mutta käytännöstä en tiedä...

Tee_Koo

LainaaKirjojen mukaan laatikkotyyppi on sama, mutta käytännöstä en tiedä...
Laatikon tyyppi on sama, mutta kuoret eivät. Sitä en tiedä sitten onnistuisiko esimerkiksi kytkinkoppaa vaihtamalla :)
Cherry A12 -80, 280ZX L28E -81, Pulsar NX E16 -82, Micra E15ET -83, Sunny E16 -87

Lisäksi Subaruja, Mazdoja ja kaksipyöräisiä.