Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Micra 1.0 -88 pätkii

Aloittaja anttih, maaliskuu 01, 2009, 21:05:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

anttih

Eli pätkii lämpimänä ja puhti puuttuu, olen tarkistanut letkut ja winter asennon sekä penkin alla olevan liittimen. Pompottaa ja pätkii liikkeellelähdössä sekä ylämäessa kaasu pohjassa, mitä kannattaisi alkaa korjaamaan  :)

ILVES-Joe

Jos autossa on kärjellinen virranjakaja niin milloin viimeksi katkojan kärkiväli on säädetty?

Jostain syystä Micrassa tuo väli pienenee nopeasti, omissa Microissa noin joka kolmannen tankillisen jälkeen piti kärkiväli säätää, ei auttanut akseleiden liukupintojen yms. voitelu.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

anttih

Onko noissa tosiaan kärjellinen sytys, eikö se ollut viimekis 70-luvulla autoissa  :-?

Mistä sen näkee onko kärjellinen vai ei, ainakin virranjakajasta menee suoraan keskeltä johto puolalle ja puolalta kaksi pientä johtoa johonkin päin...

BA

#3
Jakajan kansi auki, ja katsoo onko siellä kärjet sisällä.
Kyllä niitä on joissakin autoissa käytetty 90-luvun alkuun asti. Ladoissa pitempäänkin.  :D

Micrassa vaihtuu faceliftin yhteydessä kärjettömäksi sytytys.

Ekomies

Vois kans viitata ryypyn jumittamiseen. Onkos tässä automaattinen rikastin vai vaijerilla?  :-?
Nissan Maxima QX 3.0 2004

anttih

#5
Ylämäkeen ei pääse kuin 60-70 koska akaa rykiä samoin tasakaasulla mutta pienillä vaihteilla ihgan pienellä kaasulla ei ryi. Miten noi kärjet säädetään, en koskaan ole säädellyt ?  :-/

E: Nyt toimii, kärkiväliä ei ollut ollenkaan, laitettiin 1-1.5 milliä siihen, auto muuttui huomattavasti paremmaksi, ylämäkeen pääsee paljon kovemmin ja puhtia tuli enemmän  :)

anttih

Kumpaa konetta tässä 88 vuoden autossa käytetään, 50 vai 55 heppasta 1.0 litraista ? Autowiki näyttää kahta eri konemallia mutta vuosista en tiedä...

ILVES-Joe

0.5 mm on suositeltu kärkiväli, tarkista säädön jälkeen myös sytytyksen ajoitus.
Usein tehdään se virhe että kun veto hiipuu säädetään sytytystä ja sitten kun kärkiväli taas säädetään normaaliksi on sytytys sivussa.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Tee_Koo

LainaaKumpaa konetta tässä 88 vuoden autossa käytetään, 50 vai 55 heppasta 1.0 litraista ? Autowiki näyttää kahta eri konemallia mutta vuosista en tiedä...
50 heppainen kone on ollut DX-varuisteisissa Microissa, Muissa on vuodesta riippumatta 55hv litraisessa koneessa. Oikeastaan suurin ero noiden kahden koneen välillä on puristussuhde, DX:ssä pystyy käyttämään E 95:sta (olikohan suositus väh. 92okt ?) kun taas muille taisi olla suosituksena vähintään 97 oktaaninen.
Cherry A12 -80, 280ZX L28E -81, Pulsar NX E16 -82, Micra E15ET -83, Sunny E16 -87

Lisäksi Subaruja, Mazdoja ja kaksipyöräisiä.

anttih

Entäs meneekö tossa venttiilit sekaisin tai tuleeko tuhoa jos hihna katkeaa, minulla on GL malli eli 55 heppaa ?
Jakohihna on vaihdettu viimeksi 60tkm sitten ja vuonna 95  :-?  huoltokirjan mukaan, varmaan kannattais vaihtaa, onko vaikea homma tehdä itse ?

anttih

Voisko siihen ryyppyyn viritellä oman vaijerivirityksen jonka vetää sisätiloihin koska moottorri huutaa ärsyttävän kovin aina sinne lämpeämiseen asti, kestää varmaan 10-15 min ja kulutuskin varmaan nousee  :P

Alppu


Eihän se kone huuda kuin tyhjäkäynnillä, ei tyhjäkäytä vaan lähtee ajamaan..  ;) Käsikäyttöisen laittamisesta en tiedä, olisiko mahdollista laittaa sellainen jostain toisesta Micrasta suoraan?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

ILVES-Joe

Kokemusta on Micran käsiryypystä ja kierrosten kestämisestä....

Käsiryyppy ensin, automaattiryypyn muuttamalla vaijerille saa hyvin toimivan systeemin pilattua täydellisesti... eli ei missään tapauksessa kannata muuttaa.
(Micrassani oli pilattu kaasari...)

Kierroksia kone kestää hyvin, kakkosella kokeilin nopeutta ja 90 km/h oli mittarissa melko kauan, noin puoli minuuttia ajoin ennenkuin uskoin että enempää ei ota kierroksia.
Romutettavaksi en vie ehjää autoa joten kokeilin miten kauan kone kiertää kaasu pohjassa paikallaan, kyllästyin ja aloin ajattelemaan naapureita ja noin parin minuutin kaasu pohjassa olemisen jälkeen, mitään ei hajonnut.
(noh, romuttamolle auto ei päätynyt vaan kovaan käyttöön jääradalle/peltoautoksi)

edit: ei kysyttykään koneen kierroskestävyyttä vaan hinhan katk. aiheuttamaa tuhoa... siitä ei ole kokemusta.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/