Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sunnyn pintaruoste...

Aloittaja Riip1, helmikuu 01, 2009, 11:29:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Riip1

Morjens! Elikkäs olisin ostamassa vm.88 Nissan Sunnya. Auto on tekniikaltaan kunnossa ja vasta katsastettu, mutta pintaruostetta eli ns. "ruostekukkasia" on kaarissa ja peräkontin kohdalla. Kuinka paljon näistä on haittaa? Onko korjaus mahdollista tehdä itse ja paljon tulee maksamaan? Voiko tälläinen pintaruoste edetä? Riittääkö esim. hionta ja siihen maalit päälle?

Flame

Etukaarissa jos näkyy kukkasia, niin ne on sitten läpiruosteita ellei selkeästi näy, että olisi kiveniskeymistä alkaneita. Takakaarista ton vuosimallin sunnyt ei yleensä ruostu muuta kuin huonolla pidolla, joten eritoten kaaren alaosat ovat ruostuessaan todella lahot (ruostuu sisäpuolelta).

Tarkasta myös takasisälokasuojat laittamalla käsi pyöränaukosta sisään ja laita käsi ylös ja vedä siellä sijaitsevaa peltiä itseesi päin. Jos liikkuu, niin takatornit on mädät, jolloin ei kannata paljon autoa ostaa jos ei hitsipilli pysy kädessä.

Kiveniskeymistä alun saaneet ruostetäplät pitää putsata koko alueelta. Esim. nuppineulanpään kokoinen näkyvä ruostepläntti on maalipinnan alla pikkurillinpään kokoinen. Esimerkkiä voi katsoa vaikka tästä hyvästä oviaihioista, jossa ei juuri ruostetta näkynyt :)
http://i16.photobucket.com/albums/b27/Op_l/N13%20ovet/IMG_1303Large.jpg
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Riip1

OK. Ajattelin kuitenkin tarkastaa auton ensin perinpohjaisesti ammattikoulun hallissa itse kun siellä opiskelen niin siinäpä nuo ruostevauriot voi paremmin tutkia kun auton saa hallinosturille. Tässä kuitenkin linkki autoon. Mitä mieltä?

http://www.nettiauto.com/nissan/sunny/2384438

Flame

En sano mitään, koska autot on yksilöitä ja mä en pääse katsomaan tota täältä etelästä, jolloin voisin antaa lopullisen tuomion. Suosittelen tarkastamaan takajalkatilojen takaosat alapuolelta, ovien alareunat (pitäs olla mielellään ehjät ja tasaiset, ei kupruja) ja etupään pellit konehuoneen puolelta kun iskaritornien kiinnityksien alaosissa on joskus ruostetta. Jos tuo yksilö on säästynyt vielä ehjillä takapään pelleillä (iskaritornit), niin suosittelen käymään ne siellä amiksessa lävitse täysin ja käsittelemään niin kotelosuojalla kuin massalla aivan täydellisesti, eli iskari irrallaan. Näin siis jos haluat tosta pidemmäks aikaa käyttistä.

Autolla on vielä "melkosesti" hintaa, joten tinkaamaan sitten paikanpäälle ainakin se 50e siivu veke. Ei noi noin arvokkaita ole sentään täysin alkuperäisessä maalissa, peruskunnossa ja 1.3 nuhapumpulla. Vrt. itse ostin 2004 600 eurolla 1.6 viisovisena peruskuntosena,uudella mankalla ja näytti jotakuinkin tältä poislukien kattoantenni. Autossa oli 250tkm mittarissa.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Hemmotus

Takakaaren saa rakentaa uusiks.

BA

Mitä on tapahtunut repsikanpuolen takakulmalle? Jotain mönjää on siihen lampun alle vedetty, vai onko noin mätä? Takaluukun ruosteita on ainakin maalailtu.

Mutta jos auto toimii nätisti, eikä sillä ole tarkoitus ajaa kuin leima loppuun niin tinkaa vähän hinnasta pois ja ajaa sen mitä ajelee ja ihmettelee vuoden päästä kannattaako enää edes yrittää elvyttää.

Datsuuna

Mainitaan vielä vanha tehokas konsti, jota on "puitu" jo varmasti
tarpeeksi ainakin jäsenten kesken eli auto kannattaa suojata jytä-
källä moottorijäteöljyllä mieluiten kesällä ja helteillä jolloin se par-
haiten leviää koteloihin , alustaan ym. Muista pyyhkiä öljy pois kai-
kista ovitiivisteistä suojauksen jälkeen !  Asiasta on niin paljon ko-
kemusta, että voin lämpimästi suositella. Lisää asiasta mm. Datsu-
nissani nro. 11. tai TM 11/97 postilaatikko. Asiasta on luonnollisesti
mielipiteitä puolesta ja vastaan ja jokainen tekee itse parhaaksi
näkemänsä ratkaisut.    ;)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti