Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Sunny vm89, takakilven valo

Aloittaja nissan_sunny, toukokuu 03, 2008, 22:33:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nissan_sunny

Moi!
Mulla olisi tuollainen Nissan Sunny 1.4L, vuosimalli on 89. Tänään sitten käytin autoa katsastuksessa, ja muuten on kaikki kunnossa, mutta toi takakilven valo, ja siitä tulikin korjauskehotus. Olen tässä miettinyt ja yrittänyt tutkiskella, että mitenköhän saisi sen kuntoon tuon. Olisiko ideoita, että mistä kannattaisi aloittaa? Toista lamppua koitin siihen vaihtaa, mutta tuloksetta (noh, tuossahan niitä on 2kpl sille takakilvelle).

cedricfan

Pystyperä? Jos on niin ota suosiolla verhous irti sisäpuolelta ja irrota se koko lippa, muutama 10mm avaimella aukeava mutu. Sitten valojen ruuvit poraamalla pois, ei ne muuten lähde. Uudet polttimot ja kasaus, lippaan tietty uudet peltiruuvit & vastalättyskät, niitä joita on kaikissa kaiutinpaketeissa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

nissan_sunny

Porrasperä tämä mulla on. On tiedossa mitenkä vaihdetaan lamppu. Toisen niistä jo sainkin vaihdettua, ei auttanut. Jos nyt on niistä lampuista kiinni, niin pitää ensin päästä kaupasta hakemaan uudet lamput.

cedricfan

No mikä se ongelma sitten on? Vaihto ei onnistu vai ei toimi uusilla polttimoillakaan :-?

nissan_sunny

LainaaNo mikä se ongelma sitten on? Vaihto ei onnistu vai ei toimi uusilla polttimoillakaan :-?

En ole saanut toimimaan uusillakaan polttimoilla. Tai no tarkemmin sanottuna tolla yhdellä uudella. Voisin vielä kokeilla sitä, että kun kerkeän, niin haen nyt kaupasta toiset polttimot (tos oli takakilvelle ne 2 polttimoa), ja kokeilen niillä. Jos ei vielä niilläkään lähde, niin mulla ei kauheasti ole ideoita, että mistä se voisi olla. Vaihto kyllä onnistuu.

cedricfan

Sitten on syytä ottaa kouraan yleismittari ja tsekata kaksi asiaa:
1) Ovatko ne polttimot ehjiä ihan oikeesti
2) Tuleeko lampunkannalle jännite ja onko siellä maa
Jos molemmissa vastaus on kyllä niin onko lampunkannan kontaktit löysät tai hapettuneet, niin että sähkö ei siirry hyppäämällä polttimoon?

nissan_sunny

Kiitos vinkeistä, ongelma on nyt ratkaistu, ja valo toimii siellä missä pitääkin.