Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

datsunin osia

Aloittaja jamo, maaliskuu 15, 2008, 18:54:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jamo

morjes!olisko kysyntää vanhempiin datsun/nissan osille?olen ostanut vahan varaston kyseisiä osia laidasta laitaan sillä uskolla että niitä joku tarvii,kysyn että kuinka suuri on datsun piireis tämä entisöinti / harrastustoiminta?itellä ei ole muuta kokemusta kuin ensimmäinen ajonevoni (apinaratsuni) :) t.jarmo 0503661528
admiral

alfadatsun

Kyllähän Datsunien harrastajia kiinnostaa osat, varsinkin pisteosat, tekniikka on huomattavasti helpompaa löydettävää.
Eli kannattaa tarkentaa tarjontaa  8-)

d_masa

Ei muutakuin listat näytille mitä löytyy, niin sillä se selviää. Halutuimpia ja etsitympiä ovat esim. korin osat, puskurit ja merkit + yms."koristeosat", tekniikkahan on kestävää ja ainakin yleisimpiin malleihin löytyy kaupan hyllyltä kulutusosaa suoraan.

t.Matti
120Y B210 sedan

jamo

myyntiin olis tarkotus laittaa mutta ostan osat erissä ja mietin että jääköhän osat käsiin jos ei kukaan tarvi,minun osat on kaikki alkuperäis osia eli löytyykö esim 70-luvun datsuneihin vielä tekniikan/korin osia hyllyltä?nyt puhutaan alkuperäis osista.
admiral

Laffi

Korin osia ei löydy juuri mitään hyllyltä, tekniikan osia löytyy, mutta ei läheskään kaikkea enää.

Tero-75

Ja vaikka niitä osia hyllystäkin löytyisi, niin varmasti riittää sinunkin osillesi ostajia kunhan vain hinnat ovat kohdallaan. Lisäksi monia osia löytyy enää vain tarvikkeena, ja originaali on aina originaali.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

jamo

tämä valasi asiaa hyvin elikkä taidan ostaa ne kaikki osat liikkeestä mitä löytyy,liikkeessä oli GM-opel osaa jotka multa vietiin tapellen että jos nämä tekee samanlailla kauppansa niin hyvä juttu. ;)osien tunnistus on mulle varmaan ongelma,onko foorumilla joku joka tietää osanumeron perusteella mihin sopii,näin toimin opel osien kanssa vaikka itekkin tiedän opeleista paljon mutta selvis että en tiedä niistä mitään :o parin viikon päästä voi olla jamo nimellä osaa myynnis. :)
admiral

proxdatsun

Jos löytyy E10 satkuun etu ja taka puskurit ostan pois. Huom hyvät.

jamo

näitä hyvä ja vähemmän hyvä osa en käsittele ollenkaan kerran myyn UUTTA osaa! :)
admiral

proxdatsun

Lainaanäitä hyvä ja vähemmän hyvä osa en käsittele ollenkaan kerran myyn UUTTA osaa! :)
Ois se kumminki kiva tietää löytyykö puskureita satkuun.

Tonde79

Lainaa
     Ois se kumminki kiva tietää löytyykö puskureita satkuun.
minäkin voisin olla kiinnostunut puskureista. ::)
Chrysler Grand Voyager 3.3 -00 ja muutama muu :D

ILVES-Joe

Lainaamorjes!olisko kysyntää vanhempiin datsun/nissan osille?olen ostanut vahan varaston kyseisiä osia laidasta laitaan sillä uskolla että niitä joku tarvii,kysyn että kuinka suuri on datsun piireis tämä entisöinti / harrastustoiminta?
Tällä foorumilla ja kerhomme jäsenistössä taitaa entisöinti (tai lähellä alkuperäistä kuntoa pitäminen) näytellä valtaosaa rakentelusuuntauksessa eli alkuperäisiä osia moni on halukas ostamaan.

Näiden "kultakasojen" ostamisen toinen puoli on osien eteenpäin kauppaaminen, jokusen läjän olen ostanut (tai kaverit ostanut) ja niiden tarpeellisuusjakautuma on luokkaa:

omaan käyttöön noin 10-15%
nopeasti eteenpäin menevää (toiset ostaa) 15-30%
loput ovat usein epämääräistä erittäin huonosti kauppaansa tekevää osaa.
(kulumattomia osia kuten esim. taka-akselin huohotin, polttoainemittarin anturi, sähköikkunoiden katkaisija yms.)

Nopeimmin pääsee eroon kun hinta on kohdallaan, ohjehinta -20% ei useinkaan riitä.

Osien tunnistaminen käy helpoimmin alkuperäisillä varaosanumeroilla mutta tarvikenumerotkin varmaankin joku tällä foorumilla saa selville.
Kuljetko rompetoreilla yms. myymässä? silloin tunnistaminen onnistuisi helposti paikan päällä, mistä päin olet, josko joku tulisi avuksi tunnistamaan osia.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Janne80

Näitä tais olla nettivaraosassa myynnissä jo... vai onko?  oliskohan näissä finnin jarrusylintereitä?
Toyota corolla stw -06 & Micra super s - 91

jamo

kankaanpäästä olen kotoisin ja osia ei ole vielä ollu myynnis missään mutta parin viikon päästä varmaankin tulee. :)
admiral