Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Sunnyn pissapoika ei toimi (toimii kuitenkin)

Aloittaja benji, helmikuu 26, 2008, 17:16:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

benji

Elikkäs pissapojan moottorin ääni kuuluu "uuuuuuu" mutta pissa ei lennä ei edestä eikä takaa.
Malli on 1.6 slx -90 sunny, hatchback. Yritin ruuvailla pissapojan säiliötä irti mutta ei se oikein lähtenyt sieltä.
Mikä on muuten toinen täyttöluukku pissapojan säiliön vieressä, jonka kannessa sama kuva kuin pissapojan säiliössä?
Kiitos jo etukäteen.

AkiH

Lähdetään nyt ihan perusasioista liikkeelle: onhan säiliöissä nestettä eikä mikään kohta ole jäässä? Se toinen täyttöluukku kuuluu varmaankin ajovalojen pesurin säiliölle.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

benji

#2
Nestettä on ehkä 3/4 osaa säiliöstä. En nyt voi varmaksi sanoa onko jäässä mutta nyt on ollut aika lauhaa täällä tampereella ja olen laittanut hyvät seokset että pitäisi kestää sen 25 pakkasta. Onko säiliön irroittamiseen joku taikatemppu kun en oikeen millään saanut sitä irti. Tuntui olevan hankalan muotoinen.
Kokeilen myös ottaa konepellin alla olevan letkun irti ennen haarautumiskohtaa suuttimille mutta siltikään ei tullut nestettä.

isin_sunny

letku tukossa ? tukos jo ehkä säiliön pohjalla. :-/

benji

Onko vinkkejä kuinka irroittaa säiliö tms miten mahdollisen tukoksen voisi poistaa?

japez

#5
Säiliön saa pois kun irroittaa etupuskurin. Saattaa olla että sen saa pois jos pelkästään sisälokarin irroittaa etupäästä.
Onko tuossa HB:ssä oma moottori takalasille, vai ruikkiiko se samalla tuuli- ja takalasille?
Ettet vaan ole yrittäny sitä etulampunpesimen säiliötä irti? Se on muistaakseni vähän hankala irroittaa, senhän saa konehuoneen puolelta irti.

keppi

Kokeileppa laittaa siihen toiseen täyttöputkeen loraus pesunestettä ja testaa sitte pissiikö mistään päästä. En ikinä muista ite kumpi niistä on pissapojalle vaikka sama auto ollu käytössä kohta 6v, aina joutuu testaan ku lisäilen pesunesteitä :)
B310 '79 - B310 '81 - Y60 '90

cedricfan

Moottori sammuksissa kuuntelemaan suriseeko pytyn luona kun kaveri laittaa pissapojan päälle. Jollei, niin moottori finaalissa. Pitäisi ollakin jo tuon ikäisessä...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Ekomies

#8
Jos näet että säiliössä on nestettä, katselet lampunpesureiden säiliötä, pissapojan säiliö itsessään on siellä alhaalla piilossa ja kuvaamistasi oireista päätellen tyhjä  ;)
Nissan Maxima QX 3.0 2004

benji

Jep Ekomies oli oikeassa. Nolottaa vähän  :-[ mutta pääasia että toimii. Tosiaan hämäännyin tuosta toisesta säiliöstä.
Hauskinta oli se kun naapurin kanssa meinattiin täyttää juuri se oikea säiliö mutta tuumattiin että siellä näkyi nestettä pohjalla. Taisi olla omia näkyjä sillä säiliöön lorahti useampi litra. Kiitos vaan kaikille avusta ja pahoittelen tumpelomaisuuttani. Auto ollut minulla vasta kesästä niin ei ole paljoa tullut täyteltyä säiliöitä...

BA

LainaaAuto ollut minulla vasta kesästä niin ei ole paljoa tullut täyteltyä säiliöitä...

OT: Joko sinulla on tuo pesurin käyttö minimaalista, tai sitten et paljon aja. Mulla menee micran vitosen säiliö viikossa, näillä keleillä jopa useammin, enkä turhia juuri pesuria käytä. :o Tosin ajokin on 90% maantietä.
Onneks voitelukeskukselta saa edullista -70c litkua 20l kannussa niin sillä pärjää tälläsen talven.

take

Lainaa

OT: Joko sinulla on tuo pesurin käyttö minimaalista, tai sitten et paljon aja. Mulla menee micran vitosen säiliö viikossa, näillä keleillä jopa useammin, enkä turhia juuri pesuria käytä. :o Tosin ajokin on 90% maantietä.
Onneks voitelukeskukselta saa edullista -70c litkua 20l kannussa niin sillä pärjää tälläsen talven.
Pidäpä turvaväli niin kuluu nestettä PALJON vähempi. ;) Puskurissa roikkujat saa yleensä paskaa silmilleen. Missään muualla kuin kehä3:lla en oo vielä joutunut tilanteeseen ettei sopivaa etäisyyttä saa pidettyä. Niin Tampereen, Turun kuin Helsinskin moottoriteilläkin saa sopivan etäisyyden edelläajaviin. Ja jos(kun) ohittajia on niin reunaviivan tuntumaan kannattaa väistää. Ite tulee ajeltua se lähes 40tkm vuodessa josta aika iso osa Turku-Vantaa väliä ja 4 litran säiliöllinen kestää useampia viikkoja. Viimeksi täytin joulukuussa säiliön. 8000km sitten. Vielä ei oo loppunut. ::) Josko kevääseen pärjäisi...

cedricfan

Ei muuten päde ihan suoraan enää. Joskus jopa päinvastoin, eli sumu tulee "maata pitkin" ja osuu takana-ajajan lasille vasta kauempana. Kun oikeat kuraläpät eivät ole enää pakollisia niin tämäkin meni uusiksi...
Itsellä eniten kuluttaa ajovalojen painepesurit. Ja myös käytän niitä, koska haluan nähdä.
Ja neljä pesurisuutinta tuulilasille tuplaa kulutuksen verrattuna kahteen.
Talvessa kuluu jotain 15-20 litraa nestettä ja yli 10tkm ajoa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

AkiH

Onneksi täälläpäin ei ole niin paljon tuollaisia ongelmia, kun täällä ei ajeta tonnikaupalla suolaa tielle. Jäisestä tienpinnasta ei lennä paskaa niin helpolla. :)
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Lerssinen

Omassa sanissa aikanaan muutin sen lamppujen säiliön tuulilasille kun rupes vuotaan se oma tuulilasisäiliö.. Lirittelemään oppi kun se lamppujen säiliö oli niin pieni  ::)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

BA

Lainaa
Pidäpä turvaväli niin kuluu nestettä PALJON vähempi. ;)

Ja kuinkahan pitkä? Nyt on maantiellä 2-3 katulamppuväliä normaalisti edessäajavaan. Minulla suurin paskakerrostuma lasiin tulee kun tuota ysitietä hinkkaa 30km/päivä. Siinä ei turvaväli vaikuta mitään sonnan määrään tuulilasissa kun se tulee vastaantulijoiden tai viereiseltä kaistalta näköön. Lähteehän se aina pari kertaa ilman pesuainettakin pyyhkimällä.