Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera -03 lakkapinta irtoilee!!

Aloittaja Primera03, helmikuu 09, 2008, 16:40:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Primera03

Onko kellään kokemusta tai neuvoja miten pitäis edetä kun 03 vm. primerasta irtoilee maalin lakkapintaa. Huomasin tänään kun poistin lunta auton katolta että maalipinnassa oli jotain valkeita läiskiä/alueita, rapsutin kynnellä ja oletettavasti juuri lakka lohkeili pois ja näkyviin tuli mattapintaista maalia. Lumet olen aina poistanut hellävaraisesti lumiharjalla eikä autoa ole kolaroitu/maalattu jälkeenpäin missään. Olen auton toinen omistaja ja kysyin ensimmäiseltä omistajalta että onko autoa kolaroitu/maalattu jälkeenpäin ja hän vakuutti että ei. Ohjekirjan mukaan maalilla on 3v takuu eli se on jo mennyt umpeen, jotenkin vaan tuntuu ihmeelliseltä että tämän ikäiseen autoon tulee tällaista :-/ eli kysyisin että kannattaakos mennä lähimmän nissan- jälleenmyyjän pakeille vai suoraan autonmaalausliikkeeseen kyselemään korjauksen hintaa? pitääkö koko auton maalipinnat nyt maalata vai miten olisi järkevintä tehdä, auto on muuten virheetön 73tkm ajettu ja maalipinta on metallinhohto. Kiitollisena vastauksia ja neuvoja kaivaten...

alfadatsun

Kyllä ainakin itse kävisin tervehtimässä lähintä jälleenmyyjää noilla kilometreillä olettaen että maalipinta on alkuperäinen.
Kyllä vastuu voi olla pidempikin kuin takuu  ::)

PrimeraSi

Hei!

Mulla on kans metallinhohto, mutta eipä ole pinta irtoillut!
Autoni on vanhempi kuin sinun. Kaksi kertaa se on ollut kolarointien vuoksi
korjaamolla ja maalarilla, eikä näistäkään maalauksista ole lakka irronnut.

Nissanin liikkeeseen vaan reklamoimaan, ei tuo ole normaalia. Maanantaimaalit olet nähtävästi autoosi saanut  :-?

Primera03

Kiitos vastauksista. Huomenna tämä juttu varmaan selviää kun menen jututtamaan Nissan jälleenmyyjää ja varmaan vielä täytyy soittaa auton edelliselle omistajalle ja varmistaa tuo et onko auto kolaroimaton tai eihän sitä ole maalailtu jälkeenpäin. Autoliikkeen myyjäkin edellisen omistajan ohessa vakuuttivat että auto on kolaroimaton/maalamaton kun n. 1v sitten auton ostin joten jos en pääse mitenkään asiassa sopuun niin voin soittaa myös kuluttaja-asiamiehelle ja kysyn häneltä neuvoa. Vakuutusyhtiö voi myös korvata vahingon miinus omavastuu koska autossa on täyskasko, vai voiko sittenkään koska kyse ei ole ilkivallasta tms. onko kellään kokemusta tuollaisesta? yleensä vakuutusyhtiöiden kanssa saa vääntää kättä että saa asiat rullaamaaan ja toisinaan ei sittenkään vaikka kuinka vääntäis...mut katsellaan  ::)

PrimeraSi

Moi vielä ;)

Olen just ite tapellut vakuutusyhtiöiden kanssa, ja voisin olla satavarma, ettet tuota vakuutusyhtiöstäsi saa.
Mulla meni ulosajossa kori vinoksi ym. ja katalysaattori kans paskaks... ups... rikki.
Ne nuoret kaverit vakuutusyhtiössä ei suostuneet et se katalysaattori laitetaan kans,
kunnes piti soittaa vähän puhelua siihen suuntaan ja niinpä katti saatiin myös vakuutuksesta.
Silmälasinikin sain, ku ne meni ulosajossa rikki.
Kun tuo sun juttu ei ole ilkivalta tms, niin    :-/

Tee maalifirman laatuvastaavalle reklamaatio vaikka Japaniin asti!!! Onnea sulle, toivottavasti saat maalit jotain kautta.

C 110 ratsuni

On mahdollista että katto on maalattu jälkikäteen ennen ensirekiteröintiä.Tulo tarkastustuksessa huomattu vika maalipinnassa matkavaurio tai jokin muu syy jopa linnun jätös jos on ollut pitkään jättää jäljen jota ei saa pois.
primera 2,0 sport -00

R-Sami

Noh, mites tän homman kävi? Kiinnostaa vaan kun entisenä automaalaamoyrittäjänä tuli myös nissaneita paljon värjättyä. Kyllä useamman kerran joutui maalaamaan myös uusia kilvettömiä autoja, joita ei vielä ollut luovutettu ostajalle. Yleensä niissä oli pieniä kolhuja, kuljetusvaurioita tai ilkivaltaa. Tuskinpa kauppias "muisti" aina mainita ostajalle niistä korjauksista  :)

Todella harvoin esiintyy tuon primeran kaltaista maaliongelmaa tehdasmaaluksessa. Vastaavasti jälkikäteen värjätyissä niihin törmää...kosteuden aikaansaannokselta tuo vaikuttaa. Tommonen oikein märkä sohjo kun makaa katolla, niin joskus kosteus voi mennä lakkapinnan läpi. Kuivalla kelillä vauriosta ei välttämättä näy juuri jälkeäkään, mutta taas ilmankosteuden ollessa pitempään korkealla, tai katto märän lumen alla hautumassa niin taas näkyy.

Yleensä maahantuojan takuumaalaukset oli helmojen maalauksia kun renkaista lentävä hiekka ja jäähile söi maalipinnan puhki (tämä vuoteen 2000 asti, sitten tuli muovilevikkeet suojaksi). Myöhemmin oli myös ruostepilkkujen esiintymistä ovien sisä/alaosissa melko tuoreissakin autoissa, nämä menivät tietysti takuuseen.
Kuitenkin mun mielestäni 2000-luvun nissaneissa on ihan kelvolliset maalaukset , joillakin merkeillä on pahojakin laatuongelmia maalauksissa.