Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

käynnistysongelma wslb12 cd17 1988?

Aloittaja cedricy30, helmikuu 06, 2008, 03:59:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cedricy30

vinkkejä ja kokemusta kaivataan: nissan sunny farkku DIESEL 1988 ei oikein käynnisty
kone kylmänä , kuumana kylläkin ja käy  hyvin. Vika ilmenee seuraavasti : autoa hehkuttaessa hehkutusvalo hehkuu vain hetken ja rele naksahtaa noin 5 sekunnin kuluttua JOS auton saa käyntiin niin tulee aika pöllähdys ja kierrokset ovat korkealla kunnes ne ajan kanssa laskevat normaaliksi. Keraamisien hehkutulppien vaihto ei auttanut asiaa... jos kyseessä on relevika niin käykö wslb11 cd17 rele korjausosana ;
sama kone mutta...  ja saako uutta relettä muualta kuin nissan varaosana ... kommenteja kaivataan ... en ole sen enempää tutkinut ko autoa joten missä ko rele on ? ja muu vika kait voisi olla anturivika ... apua kaivataan.
cedric farmari diesel man., cedric sedan diesel *3 aut.,

take

B11 sunnyn rele ei tosiaan käy. Eri hehkutusajat, eri tulpat, eri toimintaperiaatekin. N13/B12 siirryttiin pikahehkuun ja hehku pitäisi alkaa jo kun avain työnnetään virtalukkoon.

Mulle vois kelvata se B11 rele ja hehkun lämpöanturi. Mulla on semmonen ongelma taas että hehku ei meinaa mennä päälle ja jälkihehku on liian lyhyt. Tuohon on vaihdettu N13 tekniikka ja epäilisin että siellä voi olla kiinni N13 hehkun lämpöanturi. Et sattumoisin Turun seudulla vaikuta? Voitas vertailla noita antureita.

take

Nyt pitää kysyä jos jollain olisi enempi tietämystä noista hehkusysteemeistä. Eli todennäköisesti mulla on tuossa B11 dieselissä nyt N13 hehkun lämpöanturi ja mahd. jopa hehkutkin, en ole tutkinut vielä. Mutta miksi hehku menee päälle jos lämpöanturin johdon irrottaa? Pitääkö tähän sitten kyhätä kytkin väliin jolla saa lämpöanturin virtapiirin poikki kun vajaalämpöisenä joutuu starttaamaan? Ihan kylmänä siis hehkut toimii normaalisti jos anturin liitin on kiinni mutta jälkihehku jää liian lyhyeksi silti. Jännää on myös että hehku menee päälle jos on ollut lohkossa ja kone on lämmitetty noin kädenlämpöiseksi mutta jos se on ajolämmöstä jäähtynyt kädenlämpöiseksi niin hehku ei mene päälle jossei irrota lämpöanturin liitintä. :o Manaajalle/velholle töitä? ;D