Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

LD 28 varaosat ?

Aloittaja Esko, tammikuu 21, 2008, 15:34:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Esko

Tervehdys, mistä olette em. moottoriin hankkinut varaosia? Lähinnä olisi kyseessä tiivistesarja ja jakopään ketju ja muut hilut, tietysti jos kohtuu hintaan jostain löytyy niin alakerran laakerit männänrenkaat!

Jylppy

Kovin on vaikeita artikkeleita sulla..

Runkolaakereita ja tiivistesarjaa tuskin tarvikkeena löytyy enää mistään, alkuperäisosinakin epätodennäköisesti.

Motonetistä löytyy vielä hyllystä:

2793cc LD28 Dies 81--85 NOKKA-AKS PYÖRÄ. . . . . . . . . .  25-5542    22.50 (turku)
2793cc LD28 Dies 81--85 KAMPI-AKS PYÖRÄ. . . . . . . . . .  25-5535    14.80 (joensuu)
2793cc LD28 Dies 81--85 KIRISTIN. . . . . . . . . . . . . . 25-5546    11.50 (vantaa & joensuu)
2793cc LD28 Dies 81--85 KISKO (kireä). . . . . . . . . . .  25-5536     6.90 (turku)
2793cc LD28 Dies 81--85 KETJU. . . . . . . . . . . . . . .  25-5302    22.50 (turku, vantaa & joensuu)

eBay:sta kannattaa katella, joskus käy tuuri.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

ameriikanteijo

Tyy! Onko tosiaan totta, että varaosat tähän koneeseen ovat loppumassa????  Olen ollu juuri ostamaisillani GM STW:n jossa on LD28 konevikainen, käynyt kuumana ja keittänyt maantiellä pitemmällä "korpitaipaleella" (!?) alavesiletkun liitosten petettyä ja ajettu silti vaan takas ihmisten ilmoille... (tyhmä tyyppi ollu, olis kävelly ennemmin, ois varmasti jo perillä...)  Käytiin lyhyellä  koeajolla ko. autolla ja se kulki kyllä, mutta savusi aivan järkyttävästi sinimustaa jättäen koko maiseman hämäräksi, ja lämmöt nousi heti koviksi ja niinpä kurvasimme hetimiten takasin. Arvelimme että männänrenkaat ovat meltautuneet eli pehmenneet ja mahollisesti tietenkin myös kannentiiviste palanut ja vuotaa koska painetta kaertyy. Muuten moottori kävi tosi nätisti, suorastaan ihmeen nätisti, käynnistyi silloin kylmänä ainakin älyttömän hyvin, hyrisi tasaisemmin kuin mun oma 280C, jossa on muuten pieni nokka-akselivika, joka on ollu jo monta vuotta, pari nokkaa kulunut pykälälle, naputtaa hieman. Tätä stw projektia suunnittelin, koska mulla olis tiedossa yksi edullinen LD28 alakerta, mutta, jonka kunnosta ei ole mitään tietoa... kansi puuttuu, kampura ja männät ja ruiskupumppu on paikollaan... Eli löytyykö tiivistesarjoja ja muita koneen osia tulevaisuudessa miten ja mistä???  Ja milloin muuten LD 28 valmistus on loppunut?

ameriikanteijo

Ps. Muuten, se aiemmin mainostamani vähän eli 247tkm ajettu kauan rekisteristä pois ollut 280C meni tässä jokin aika sitten varaosiksi  tälle eräälle toiselle setrikkimiehelle täällä Oulussa, joten kymmenen vuoden tinkaus ja kaupanhieronta päättyi meikäläisen kannalta vähemmän kivasti, ja halvalla oli menny, halvemmalla kuin mitä minä olin tarjonnu.. että sapettaa vieläkin. >:(  Noh, elämä on täynnä pettymyksiä. Ihmisen tulee olla nöyrä, muttei nöyrisTELEVÄ. Oulussa on nyt tätänykyä vain kaksi 280C Dieseliä, mun valkoinen ja tämä kaverin tumman vihreä metallihohto, aika uusilla kilvillä, -84 mallia ja todellakin erikoisen hyvin säilyneellä korilla varustettuna muistaakseni n. 400tkm ajettuna, tapasin ja ajoin ko. autua tässä syksyllä. Että hyötykäyttöön se varaosa-auto sitten lopulta meni. Tämä tummanvihreän 280C:n omistaja on hieman vanhempi mies joka ei ole täällä jäsen, mutta hän on kyllä asialle omistautunut kaveri.  Osaako muuten kukaan sanoa, että oliko se tummanvihreä metallihohtosävy yleinen alkuperäinen värisävy, koska minä ainakaan en muista sitä nähneeni muualla kuin aikoinaan tuulilasilehden vertailussa vuoden -81 numerossa, jossa oli vastakkain Datsun 280C Diesel ja T¤¤¤¤¤ Crown Diesel, otsikolla "Edustusdieselit vertailussa" , ja arvaatte varmaan mikä lopputulos vertailussa oli, "Maantieajo toi voiton Datsunille", oli lopputulos... :)  Tämä oli tosi mielenkiintoinen artikkeli, ja jo silloin päätin että `jonakin päivänä...`  Hei muuten jos jollakulla sattuisi olemaan vanhoja Tuulilasi-lehden numeroita, ja tämä artikkeli, voisin ostaa ko. lehden! + Jos jollakin sattuisi olemaan Tuulilasi-lehden artikkeli Dieselit vertailussa jossa oli Datsun Bluebird 2.0 G Diesel, tai jokin muu TM tai Tuulilasi missä on 910 Bluebird, niin kiinnostaa kovasti!

cedricfan

Lainaa
Eli löytyykö tiivistesarjoja ja muita koneen osia tulevaisuudessa miten ja mistä????
Tähän on helppo vastata. Tulevaisuudessa löytyy juuri niin, että haalit nyt maailmalta aktiivisesti niitä viimeisiä ja säilöt itsellesi. Löytyy omista nurkista sitten.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Laffi

LainaaHei muuten jos jollakulla sattuisi olemaan vanhoja Tuulilasi-lehden numeroita, ja tämä artikkeli, voisin ostaa ko. lehden! + Jos jollakin sattuisi olemaan Tuulilasi-lehden artikkeli Dieselit vertailussa jossa oli Datsun Bluebird 2.0 G Diesel, tai jokin muu TM tai Tuulilasi missä on 910 Bluebird, niin kiinnostaa kovasti!

Huuda noi

TM:n dieselvertailu

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=70154174

910:n koeajo

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=70243853

Tuulilasin dieselvertailu, mukana Bluebird

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=70311137

hrodi

Niih....

vielä on tarjolla käypäsiä LD28 koneita niin edullisesti, ettei paljon kannata remppaa tehdä. Ja jos on olemassa Cedu, voi osta vaikka Laurin nokalla olleen padan ja vaihtaa tarvittavat osat keskenään (öljypohja jne.). Omat diesel Laurini maksaneet 200 ja 500e ja konepuoli hyvässä kunnossa (jälkimmäisellä nyt ajanut 33 tkm/vuoden ja leimasin vielä lokakuussa).
4 x Laurel C31, 260C HT

volvocedric

omaan projektiin löytyi aivan kaikki moottorin osat tarvikkeena,

ainoastaan runkolaakereita ei saanut std edes nissanilta, kaulat hiottiin ensimmäiseen alikokoon mihin löytyy laakerit

Esko

Pahus, tuliko valittua liian vanhat koneet veneeseen, ongelmana on öljyvuodot, nähdäkseni kannentiivisteen välistä siitä kohtaan kun on alipainepumpun voitelu, nyt olen siitä ottanut turbolle voitelun, ja tuntuu sitä öljyä vuotavan muualtakin.
Käyttelin niitä koneita varmaan 10h per kone (2kpl) sekä ennen, että jälkeen marinoinnin ja ihan pysyivät kuivina, mutta kun ei siinä saa minkäänlaista kuormitusta, hyvä kun saa edes lämmöt normaaliksi, liukuvassa veneessä on matkanopeudella kova kuormitus, noin 3200rpm ja 0,8bar ahtoja.
Jos ne kannentiivisteet jostain löytäisi ja jakopään hilut toiseen koneeseen olisi hyvä! Olisi ollut suht. helppo vaihtaa laakerit yms. samalla. Koneita en ole kovin innokas vaihtamaan, niitä ei mun hartioilla nosteta pois veneestä ja vaikea arvioida onko "uudet" koneet sen tiiviinpiä.