Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Mikä on teidän N13:a kulutus per 100km?

Aloittaja AnttiJL, syyskuu 29, 2007, 22:49:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AnttiJL

Eli tulipa tuollainen mieleen, antaa varmaan osviittaa jarruista ja muista jos muiden
keskiarvosta eroaa...
Ajattelin kun edellisessä viestissä kerrottiin että kulutus kasvanut ja jarruissa häikkää.
Saapahan kaikki ainakin optimoitua autoaan kun pyrkii pieneen kulutukseen :)

Eli: Kuinka paljon kuluttaa sinuns N13:asi? Millä moottorilla?

AnttiJL

Ai niin, omani on GA14 ja kuluttaa 6 - 6,6litraa/100km

Flame

Mun runsaalla kaasujalalla ja alituisella kengittämisellä e16 kone syö jotain 8-10l satkulle. Matka-ajossa kulutus pienenee reilusti, mutta kun tulee tota nurkka-ajoa pirusti ajettua. Jotain 7 pintaan varmaan on jos malttaisi rauhassa ajella ja semmoseen sillä on päästykin joskus kun ton auton hankin.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

take

Keskimäärin 6-7l/100km E16 koneella. Ei enää niin pihi kuin B11-malli mutta ei nyt pahat lukemat. Yli 10 ei oo päästy. 10 kulutus saatiin kun turusta ajettiin hesaan 1h 15min. Siinä ei montaa kertaa lappu noussu lattiasta. ;D Pisimmissä alamäissä nopeusmittarista loppui lukemat. ::) Talvella kaupunkikulutus hiponut jopa 8:n lukemia.

Lerssinen

-88 1.6 slx 8tappi kaaasari

Pienin yli 300km ajettu keskikulutus maantiellä kesällä 6.1
Keskikulutus jotain 8-9
Suurin talvella kaupungissa liki 11 litraa..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Ekomies

Silloin kun N13 oli, niin E13 5-lovisella laatikolla vei seka-ajossa (työmatkaa yms.) jotain lälilta 6,8-7,8l/100km, mutta kerran kun käytiin levillä niin tuossa nelostiellä sain kahden tankkauksen välillä (Tampere-Oulun nurkille) kulutukseksi 5,6l/100km  :)
Nissan Maxima QX 3.0 2004

Ape86

#6
1.6 8v 10ekulla pääsi aina sen 100km jos ei kummemmin kenkinyt eli siinä 7,5l satasella..

Hanhi

GA16i viepi mun ajoilla (suurin osa maantietä) karvan alle 7l satkulla. Jos saisi auton pakokaasutesteriin niin voisi kokeilla ruuvata ilmamäärämittaria "laihemmalle"....

Henkkaaa

ca16de: n.7,5l/100km nätillä ajolla kaupungissa... maantiellä sitten sellasta 8,0l/100km

Aku_81

Aikanaan tuli mittailtua niin e13 pannulla suurin osa matkaa niin 6,2l/100km, koskaan en muista tuon alle päässeeni. Samassa autossa e16-pannulla 6,5l/100km

grunertee

ilmastoidulla e13 koneisella hatchbackilla 6.7-7.4 l/100km..  ;)
B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo XC40 -24

-Vonjake-

Lainaaca16de: n.7,5l/100km nätillä ajolla kaupungissa... maantiellä sitten sellasta 8,0l/100km

Nyt on kova kaasujalka  ;D
Finn Datsuns
Paskat 4motion
CfMoto

tuokki

8- 8.5l menee kun ei polje, minun normaaliajossa 10.5-11.5l. kunnolla kun polkee niin päästään varmasti yli 15l/100km
moottorina CA18DET.

Maca

Todella reippaalla matka-ajolla päässyt 6.7litraan.. Kesällä seka ajossa menee 7.5-9 ja talvella meni lähelle 12..  ;D Koneena E16
Purkuautot: P12, P11-144, N16, K11..
Jos osien tarvetta, ota yhteyttä.

onkssesunny

Tässä oon nyt reilu 30tkm ollut mittaus käynnissä ja kaikkien ajojen keskikulutus on 8,086l/100km. Koneena on ca18de.

Maca

LainaaTässä oon nyt reilu 30tkm ollut mittaus käynnissä ja kaikkien ajojen keskikulutus on 8,086l/100km. Koneena on ca18de.


Vähällä aineella kyllä sulla menee.. mulla ei tuolla E16 pääse noihin lukemiin vaikka vähän työntäski välillä
Purkuautot: P12, P11-144, N16, K11..
Jos osien tarvetta, ota yhteyttä.

Maca

Mikä siinä on että sunnyllä ei pääse talvella alle 10litralla satasta kohden. Viimetalvena meni  parhaillaan 12litraa ja nyt on toinen samanlainen auto ja alle 10 ei pääse mitenkään.. suht nättiä ajoa (kai) ;D ja ei sisällä kylärallia.. lähinnä työmatkoja noin 10km per sivu
Purkuautot: P12, P11-144, N16, K11..
Jos osien tarvetta, ota yhteyttä.

Aku_81

Kyllä ite pääsin sunnyllä pätkäajossakin jotain seiskan kulutuksia, ei tainnu koskaan kymppiä viedä vaikka päästeltiin menemään reipasta matkavauhtia naapurimaassa.

Maca

LainaaKyllä ite pääsin sunnyllä pätkäajossakin jotain seiskan kulutuksia, ei tainnu koskaan kymppiä viedä vaikka päästeltiin menemään reipasta matkavauhtia naapurimaassa.

Kesällä pääsi sekalaisessa ajossa 8-9 mutta talvella 10-12 aina menee.. missähän vika? :-?
Purkuautot: P12, P11-144, N16, K11..
Jos osien tarvetta, ota yhteyttä.

Aku_81

Lainaa

Kesällä pääsi sekalaisessa ajossa 8-9 mutta talvella 10-12 aina menee.. missähän vika? :-?

Ryyppy tai kuskin kaasujalka tai kummatkin :P

sunny_gt

Mun Ga16s Ennätys maantie ajossa 5,4l/100km Ja pelkää kaupunkia pakkasaikaa 11l/100. Normaali seka ajossa menee 6,7-7,2 :D ja pinempiin vielä olis pyrkimys päästä.. ;D

Maca

Lainaa

Ryyppy tai kuskin kaasujalka tai kummatkin :P


Ryyppy toimii mun mielestä oikeen.. ei sammu itestään niinkun pitäis?? pikkusen aikaa kun lämpenee ja käyttää kaasua pohjassa niin sitte lähtee ryyppy pois ja kierrokset putuaa..
Voi se tietty olla siinä ratin ja penkin välissä se vika ja kaikki sitä väittää, en tiiä sitte ;D
Purkuautot: P12, P11-144, N16, K11..
Jos osien tarvetta, ota yhteyttä.

Tonde79

LainaaVoi se tietty olla siinä ratin ja penkin välissä se vika ja kaikki sitä väittää, en tiiä sitte ;D
mitäs vikaa siinä olis?? itehän sä ne bensatkin ostat ;D ;D
Chrysler Grand Voyager 3.3 -00 ja muutama muu :D

Maca

Lainaa
mitäs vikaa siinä olis?? itehän sä ne bensatkin ostat ;D ;D

aivan aivan  ;D ;D käy kalliiksi tuo ajaminen
Purkuautot: P12, P11-144, N16, K11..
Jos osien tarvetta, ota yhteyttä.

Lerssinen

Oma N13 Nynnerö vei talvell yli 10  :o Kesällä 6.2L/100km oli pienin..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Maca

LainaaOma N13 Nynnerö vei talvell yli 10  :o Kesällä 6.2L/100km oli pienin..

Niinhän ne tahtoo viejä.. mää haluaisin nähä ne sunnyt jotka muka menee 7-8 talvella.. itellä kaikki vieny 10l talvella :-?
Purkuautot: P12, P11-144, N16, K11..
Jos osien tarvetta, ota yhteyttä.

take

Lainaa
Niinhän ne tahtoo viejä.. mää haluaisin nähä ne sunnyt jotka muka menee 7-8 talvella.. itellä kaikki vieny 10l talvella :-?
kyllähän sitä pällistellä passaa. Ajamaan ei oo asiaa kun on seisonnassa joten kyytiin ei pääse. Mutta ei se kattomisesta rikki mee. ;D

Maca

Lainaa
kyllähän sitä pällistellä passaa. Ajamaan ei oo asiaa kun on seisonnassa joten kyytiin ei pääse. Mutta ei se kattomisesta rikki mee. ;D

Niin niin heti ne keksii jotaki ettei passaa ;D ;D minkähän auton sitä enstalveksi laittas.. joku  pienikulutuksinen takapotku.?
Purkuautot: P12, P11-144, N16, K11..
Jos osien tarvetta, ota yhteyttä.

Lerssinen

^Kinkäp on semmone, kaikk 8.5L/100km D:tä vaikka ajat miten  ::)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

take

Lainaa

Niin niin heti ne keksii jotaki ettei passaa ;D ;D minkähän auton sitä enstalveksi laittas..
Kun tiisseli menee vielä vähemmällä. ;) ;D Kesäautoina pensavehkeet vielä menettelee.