Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

MA12 ahdettuna -87 Micraan?

Aloittaja jsr, heinäkuu 25, 2005, 22:15:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cedricfan

Oliskos sitten tiedoston tyyppi kun tekee "isoksi", tallentuu noin megasena ja kestää hitaalla laajakaistallakin kaaaauuuuaaannnn
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Miikka

#31
LainaaOliskos sitten tiedoston tyyppi kun tekee "isoksi", tallentuu noin megasena ja kestää hitaalla laajakaistallakin kaaaauuuuaaannnn

Outoa.. mulla ainakin firefox kertoo noiden kooksi suurimmalle reilu 200kt

Tämä on iso  ;)
ison C:n ja pikku V:n [b]huoltopäälikkö[/b]
Nissan Patrol 160 T Super Roof
Datsun 100A*rojekti 1.4T*
Datsun 100A@140A
R20&K11

[u]Datmönkijä 150AY[/u]

Vagisti

Tuo 1G-palveluntarjoaja skaalaa itse tuon mediumin ja thumbnailin koon siitä alkuperäisestä.
Voi olla, että selain jotenkin lataa sen alkuperäisen kuvan johonkin välimuistiin tjsp.

Kuitenkin, muutin kuvat thumbnaileiksi, joista saa sen medium-kokoisen klikkaamalla kuvaa.

---

Kannentiivisteen eteen ei ole vielä pistetty tikkua ristiin.
Joku siihen tarttis keksiä, jolla saisi laskettua puristukset siihen kasin kieppeille.
Kuparitiivisteiden hinnat pyörii siellä 80-100€, mikä on mielestäni aika paljon.
Jotain ehdotuksia??`

Sintteripalat maksoi muistaakseni jotain 7€/kpl (sis. 2 niittiä) "JSR" voi kertoa tarkemman hinnan.

tare59

Lainaa
Kannentiivisteen eteen ei ole vielä pistetty tikkua ristiin.
Joku siihen tarttis keksiä, jolla saisi laskettua puristukset siihen kasin kieppeille.
Kuparitiivisteiden hinnat pyörii siellä 80-100€, mikä on mielestäni aika paljon.
Jotain ehdotuksia??`

Jos käyt kysymässä joltain konepajalta jolla on laser- /vesileikkuulaitteet  paljonko maksais, saattais päästä puoleen tuosta.
:-? :-/

LainaaSintteripalat maksoi muistaakseni jotain 7€/kpl (sis. 2 niittiä) "JSR" voi kertoa tarkemman hinnan.

Muistatko mistä liikkeestä hankit nuo? :-? :-?

Spoeghe

Lainaa

Noihan on ihan sääntöjen määräämässä koossa!!!


mitkä?;)
JPL-710 -73 ((iki?)projekti)
Mazda 6 2.0TD farkku (rouvan käyttis)
Skodillac Fabia RS 1,9TDI -04 (työmatkayksiö)

Antarans

Lainaa

Outoa.. mulla ainakin firefox kertoo noiden kooksi suurimmalle reilu 200kt

Tämä on iso  ;)


kerrankin kuvakoko jota kehtaa katella!!  ;)

ps. Spöge se jaksaa irvailla  ;D
Datsun 180B -78, L20A 6cyl, 6-piste sähköruisku, 2" tuplaputki, C31 etutolpat jarruineen
Nissan 200SX S13 "vakio"

Spoeghe

#36
Lainaa


kerrankin kuvakoko jota kehtaa katella!!  ;)

ps. Spöge se jaksaa irvailla  ;D
Onko vika operassa ja vanhassa firefoxissa vai jossain muualla kun mulla ei näy mitään kuviin viittaavaa, paitsi esim quottaamalla sisäkkäiset url/img-linkit?

täällä siis näyttää tältä... http://www.students.oamk.fi/~mkoukkul/foorumi.jpg
JPL-710 -73 ((iki?)projekti)
Mazda 6 2.0TD farkku (rouvan käyttis)
Skodillac Fabia RS 1,9TDI -04 (työmatkayksiö)

Vagisti

tare: http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm
Tuolta sivulta löytyy palojen hinnat.

Tänään niittasin keskiön kiinni levyyn.
Tein myös työkalut sintteripalojen niittaamista/prässäämistä varten. Saas nähä miten toimii.

Elikä palat kiinni ja ohuella katkaisulaikalla viillot lapojen väliin, niin se on valmis.. :)
Mielenkiinnolla odotetaan, miten toimii ja pitää vakio asetelmalla.

Vagisti

#38
Dodii.



Halkaisut puuttuu vielä, muuten valmis.
Eli joko suunntelman mukaisesti vain halkio reikään saakka tai sitten kolmion mallinen pala pois, niin kuin olen tuohon levyyn piirtänyt.

Sintteripalojen niittien prässäystuurna toimi, kuin unelma ja jälki on siistiä, kuten kuvasta näkyy! ;)

Christoffer

Onko tuon halkaisun tarkoitus toimia joustona? kysyy epätietoinen  :)
1999 Saab, 1960 Chevrolet, 1995 Opel

tare59

LainaaOnko tuon halkaisun tarkoitus toimia joustona? kysyy epätietoinen  :)


Sitäkin.  Muuten noinkin ohut aine väsyisi hyvin nopeasti ja repeäisi kappaleiksi, toinen juttu on myös käytöstä  tulevat lämpö joka saattaisi venyttää levyä ja siten vaurioittaa sen.


tare59

Lainaatare: http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm
Tuolta sivulta löytyy palojen hinnat.

Olisihan se pitänyt tietää, että Apelta(han) niitä rally osia saa, vaan helsingissäkin on joku viripaja joka myy tuollaisia, en vain tiedä missä ja mihin hintaan myyvät?  :-/ :-/ Sen tiedän, että liike on siellä, kun levy on  tilattu sieltä. 8-) Muutamia vuosia sitten. On muuten V-traktorin sintteri nissanin navalla. ;)

LainaaTänään niittasin keskiön kiinni levyyn.
Tein myös työkalut sintteripalojen niittaamista/prässäämistä varten. Saas nähä miten toimii.

Hyvin näytti toimivan.  ;) Millaisen työkalun teit, kunnon tuurnanko?

LainaaElikä palat kiinni ja ohuella katkaisulaikalla viillot lapojen väliin, niin se on valmis.. :)
Mielenkiinnolla odotetaan, miten toimii ja pitää vakio asetelmalla.

Saattaa aiheuttaa aluksi nykimistä, kun et tiedä irrotuksen ja pidon rajaa.  ;) Vaan harjoittelemalla se kytkimennosto muuttuu normaaliksi rutiiniksi. 8-) 8-)

valpas

Christoffer kirjoitti Tänään - 00:40:57:
Onko tuon halkaisun tarkoitus toimia joustona? kysyy epätietoinen  

Lainaa

Sitäkin.  Muuten noinkin ohut aine väsyisi hyvin nopeasti ja repeäisi kappaleiksi, toinen juttu on myös käytöstä  tulevat lämpö joka saattaisi venyttää levyä ja siten vaurioittaa sen.

Se lämpö tekis tuosta potkurin, ellei noita uria olisi.
Pelkän väsymisen suhteen olisi paras ilman uria.
Kun ne urat pitää tehdä, niin sielä uran pohjapyöristyksessä ei saa olla pienintäkään koloa, tai naarmua.
Se uran pohja kannattaisi kiillottaa. Muuten tulee väsyessä kappaleita....
Myös siittä pohjakolon reiästä kanattaa pyöristää se levyn pintaan muodostuva särmä. Viistekin parantaa (kannattaisi tehdä ennen uran tekemistä...).

Vagisti

Moposportistakin saattoi saada sintteripaloja, jos en väärin muista.

Tosiaan jos ulkokehä on yhtenäinen, niin lämpölaajeneminen venyttää sitä ja siten levy menee kiharaksi.
Eli sen puolesta tuon kolmion mallisen palan irrottaminenkin vois olla vielä parempi idea, kuin pelkkä viilto.
Näin sintteripalan kohdala oleva kehä lyhenisi vieläkin ja lämpölaajenemisen aiheuttama kihartuminen voisi edelleen pienentyä.

suuren kitkan vuoksi sintteri ei juuri luista, eli lämpöäkään ei ihannetapauksessa juurikaan muodostu, mutta jos taas pääsee luistamaan, niin lämpö on taasen moninkertainen tavalliseen kytkimeen verrattuna.

Saa nähdä, miten katsastusmiehen ilme venähtää, kun se yrittää tuolla ajaa ;) Tarkoitus olisi se katsastaa nyt huhtikuun aikana vielä vakiokuntoisena, mutta sintterillä varustettuna. :)
sitten kun on taas leimaa, niin on hyvä alkaa ahtopuuhiin.

Mitenköhän matalampi puristussuhde vaikuttaa päästöihin, jos sen meinaa vaparina vuosikatsastaa mutta paksummalla kannentiivarilla?
(varmaan mielenkiintoinen ajaa huonontuneella väännöllä ja sintterillä ;)

---

Dumppiinkin ajattelin sorvata muovista männän nykyisen alumiinisen tilalle tässä tänään tai huomenna...

Christoffer

Kiitokset valaisusta.  :)

Tare Helsingissä on ainakin Autoracing http://www.autoracing.fi/ ja luettelo löytyy täältä http://www.autoracing.fi/downloads/hinnasto2006.pdf  .Mutta noiden katalogin lukemista helpoittaa jos autona on mk2 Escort tms  :D
1999 Saab, 1960 Chevrolet, 1995 Opel

tare59

LainaaKiitokset valaisusta.  :)

Tare Helsingissä on ainakin Autoracing http://www.autoracing.fi/ ja luettelo löytyy täältä http://www.autoracing.fi/downloads/hinnasto2006.pdf  .Mutta noiden katalogin lukemista helpoittaa jos autona on mk2 Escort tms  :D


Varmaan helpottais, vaan kun on nissan niin on. Pitääpi tutustua tuohon luetteloon jos tekis itsellekin toisen kytkin levyn jos tuo ensimmäinen laukeaa.

Christoffer

Mitäs tälle projektille kuuluu joko on kytkin saatu paikoilleen? Millä paineasetelmalla kokeilitte?
1999 Saab, 1960 Chevrolet, 1995 Opel

Vagisti

Kone alkaa olla nipussa

Toistaiseksi niputetaan vakioksi ja ajetaan sisäänajo. Sitten alkaa turboromujen asentelu.

Kytkin on paikallaan vakio asetelmalla. Saa nähdä, miten toimii :)

Laipatkin on valmiina.
MA12 pakosarjan laippoja voisi olla yhdet ylimääräiset, jos turbosarjan teko onnistuu laakista. Jos ei niin sitten ei :)

Vagisti

Aikaa on vierähtänyt eikä projekti ole hirveästi edistynyt.
Autossa on kuitenkin nyt leima ja sintteri tuntuu pitävän kohtalaisesti.

Tällä viikolla pitäisi alkaa ahtoromujen sovittaminen autoon, joka on nyt vakiokuntoisena sisäänajettu rempan jälkeen.

Vagisti

Pikkuhiljaa ja vähän kerrallaan..

Pakosarjan valmistelua, heppailua ja mallailua.


Heppailtu kasaan ja odottaa hitsausta.




Ahdin ja pakosatsi.


Edelliset plus downpipen sovittelua.


Pakosarja hitsattu sekä hehkutettu..


Enää laippojen plaanaus, pientä hiontaa ja maalausta niin se on valmis..




Pakoputki alkaa olemaan melko valmis.
Pitäis riittää 1.2 koneeseen ;)



Ahtoputkien sovittelua



Tee_Koo

Hyvältä vaikuttaa :) Mitenkäs tuon katsastuksen kanssa olet nyt tekemässä, eli teetkö vertailun Super Turboon, vai katsastatko "laittomana" kuristetuilla tehoilla?
100A A12 -75, 100A A14 -75, Cherry A12 -80, Pulsar NX E16 -82, Micra E15ET -83, Sunny Coupé E15 -85, Sunny E16 -87

Ja Subaruja ja Mazdoja ja muita romuja...

Vagisti

Hyvähyvä.

Tässä tämä kaivattu videopätkä.

Videoleike

Paineasetelma tosiaan falskaa joten ahtoja ei uskalla yli 0.3 bar päästää.
Paineasetelmaa pitää hieman käpistellä jotta saa siihen puristusvoimaa lisää. Sitten uskaltaa nostella ahtoja ;)

Tero-75

Kyllä se 0.3 bariakin siellä tekee kummia, hyvin kuuli ettei mistään vakiosta ole kyse. Sen verran iloisesti nosti kierroksia :)
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Tee_Koo

Pakoputkikin tulee samasta kohtaa ulos kuin itselläni ;D

Sitten vain ei muuta kuin dynossa käynti ja 72hv teholappujen kanssa katsastukseen :)
100A A12 -75, 100A A14 -75, Cherry A12 -80, Pulsar NX E16 -82, Micra E15ET -83, Sunny Coupé E15 -85, Sunny E16 -87

Ja Subaruja ja Mazdoja ja muita romuja...

n13

Saako putki tulla tostakohtaa ulos? olis kas tarkotus rakentaa mirriin putki! jäi mp:stä vakio änkkäri ku laitoin teharin. ajattelin sen tinata micraan. :o tarttis vaan saada se näkyviin

Ruhvi

kyllä huomaa kun fööni rupeaa hönkimään  ;D lähtee lähtee :D
Micra K10

Tee_Koo

Saa tulla tuosta ulos kunhan pakoputken pää on taivutettu alas ja taaksepäin, en muista mikä oli se kulman asteluku missä kulmassa sen pitää olla autoon nähden.
100A A12 -75, 100A A14 -75, Cherry A12 -80, Pulsar NX E16 -82, Micra E15ET -83, Sunny Coupé E15 -85, Sunny E16 -87

Ja Subaruja ja Mazdoja ja muita romuja...

n13

#57
kysyn nyt tässä jos kukaan ei tykkää kyttyrää että? mulla meni -89 1.2 micrassa vetet ja öllit sekasin! niin olisko mitään veikkauksia onko vaan pahvi vai koko kansi sökö? ja mitä tulee maksaan ? auto ei ole mulla keittänyt muuta vähän lämpöö ottanut. auto on koriltaan niin p*r**leen hyvä että en siitä kyllä luovu. ja kaikkee tilpehööriä on kapit täynnä ja kaikenmoista suunnitelmaa. lisävaloo ja vannetta ja putkee ja ja ja maali ja... siinä ne tärkeinmät. kitos ja anteeks ::) niin ja mistä kannattaa alkaa hakeen vikaa kun flekti ei lähe pyöriin?

Tero-75

Lainaakysyn nyt tässä jos kukaan ei tykkää kyttyrää että? mulla meni -89 1.2 micrassa vetet ja öllit sekasin! niin olisko mitään veikkauksia onko vaan pahvi vai koko kansi sökö? ja mitä tulee maksaan ? auto ei ole mulla keittänyt muuta vähän lämpöö ottanut. auto on koriltaan niin p*r**leen hyvä että en siitä kyllä luovu. ja kaikkee tilpehööriä on kapit täynnä ja kaikenmoista suunnitelmaa. lisävaloo ja vannetta ja putkee ja ja ja maali ja... siinä ne tärkeinmät. kitos ja anteeks ::)
Sitä on lähes mahdoton todeta ennenkuin kannen ottaa irti. Kansirempan yhteydessä kun kuitenkin kannattaa käyttää kansi oikaistavana niin pajalla osaavat kyllä myös tutkia (koeponnistaa) onko kansi kunnossa vai ei, jos ei silmämääräisiä vaurioita näy.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

n13

on taas mirri ajossa :D kansi oli halki! :( nyt on uus mootori pellin alla. 8-) tarttis sumuvalot, lisäpitkät ja kromipeilit (bilteman) asentaa.