Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan primera P10 -95 ajovaloautomatiikka

Aloittaja joni_k, huhtikuu 08, 2024, 20:53:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

joni_k

Tietääkö kukaan missä tämmöisessä vanhuksessa sijaitsee automaattisten ajovalojen rele tai ajovaloautomatiikka purnukka? Nykyään syttyy vain kuskin puolelle automaattisesti päivävalot, viikseä kun vääntää että pitkiä pystyy käyttämään syttyy apukuskin puolelle myös lyhyet valot. Alkanut nyt temppuamaan joskus saattaa automaattisesti syttyä myös apukuskin puolelle. Olen releitä yrittänyt metsästellä en sisältä löytänyt kuin rivin vihreitä releitä jotka kaikki samoja ja käsin tuntuu että jotain naksahtaa kun virtoja laittaa päälle. Konehuoneessa ei ole yhtäkään relettä mikä tähän viittaisi. Tietenkin vian voisi korjata ajovalojen relesarjalla ottaa vaan herätteet kuskinpuoleisesta liittimestä, mutta kysellään ekana jos se rele ei olisikaan mahdottomassa paikassa.

Nugetti

P10 ei ole minulle tuttu, mutta kyllä siellä ajovaloille releboksi on ohjaamon puolella.

Koitin katsella räjäytyskuvia, joku osannee kertoa tarkemman paikan, mutta nähdäkseni sijainti on jossakin hanskalokeron tienoolla A-pilarissa. 

velihukka

Kävinpä etsimässä netistä huoltomanuskan, sen mukaan yksikkö löytyisi kojelaudan alta pelkääjän ovenpuoleisen ilmaritilän tienoilta. Yksikkö varmaankin melkolailla sama kuin muissakin saman aikakauden nissaneissa, eli sellainen noin 7x10x4cm palikka, jossa kaksi melko isoa (ehkä valkoista) liitintä. Sieltä hajoaa juotokset piirilevyllä oleville releille ja oireilee täsmälleen niin kuin kerrottu.

joni_k

Kiitos tästä! Täytyy purkaa kun ehtii. Pieni mutta ärsyttävä vika. Pääseeköhän tuohon käsiksi jos hanskalaatikon ottaa irti?

joni_k

Tuossa purin niin en kyllä löytänyt mitään boksia.. ecun löysin ja puhaltimen moottorin. Tai oletan että ecu oli aika iso peltiloota bosch taisi kyljessä lukea.

primeramies

Boxi jonka löysit on abs-jarrujen ohjainboxi.

Päivänvalorele löytyy muistaakseni ratti-akselin oikealla puolella suunnilleen kuskin polven kohdalla.

NisPri

Minulla löytyi kyseinen poksi Primera 12 2006 kuskin puoleisesta ovenpielessä olevasta poterosta ja korjasin tuon ajovalo vian juottamalla releen kannat uudelleen ja alkoi toimia.