Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Repsottavien ovitiivisteiden liimaus (Almera N16)

Aloittaja Jukkalmera, heinäkuu 25, 2022, 16:48:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukkalmera

Sain vihdoin liimattua autostani (Almera N16) takaovien repsottavat tiivisteet. Oven sisäkarmia kiertävät tiivisteet olivat siis irronneet kauttaaltaan. Tiivisteethän ovat ymmärtääkseni EPDM-kumia, jonka liimaukseen ei käy mikä tahansa liima. Käytin hommaan 3M Weatherstrip and gasket -liimaa, ja lopputulos vaikuttaisi olevan onnistunut. Onko teiltä kokemuksia tästä/muista liimoista tähän hommaan?

Hieman opasvideota oli joku laatinut em. liimasta tänne:
https://www.youtube.com/watch?v=YWeqikqZM6U

Liiman saatavuus vaikuttaisi olevan Suomessa hyvin rajallista. Itse tilasin sepponiemensivu.fi:stä.
(Jos joku tarvii tätä liimaa, niin mulla on Espoossa 2/3 tuubillista vielä jäljellä. Avattu siis 7/2022. ks. ilmoitus tori.fi:ssä)

cedricfan

Syykin on selvä miksi hankala saada Suomessa, pitää olla käyttöturvatiedote suomeksi, pakkausmerkinnät suomeksi ja vaaramerkit EU mukaisesti. Kukaan isompi toimija ei uskalla myydä jollei nuo ole kunnossa. Pikkufirm uskaltaa uittaa tukkupakkaus kerrallaan. Monta hyvää kemikaalia jää tuon takia pois täältä  :-[
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Reniki

Oasen Unifix+ massalla oon liimaillut kaikenäköistä autossa. Tarkoitettu erityisesti EPDM liimaukseen, mutta liimannut tähän mennessä oikeastaan kaikkea mitä olen vaan keksinyt kokeilla. Hidas kuivumaan, mutta muuten erinomainen. Niin ja kuumaa ei kestä.

jarihki

Mun Primeran (P12)  vasemman takaoven tiiviste lähti irti ärsyttävästi ja kerran menetin hermot touhuun. Laitoin jotain pikaliimaa eikä tiiviste ole irronnut sen jälkeen.

mies51

Ne isoa profiilia olevat tiivisteet ovien karmeissahan ovat alunperin irtonaiset, ei liimatut. Silti ne meillä pysyvät paikallaan. Olen joskus vetänyt ne irti, puhdistanut ja painanut ja kämmenellä iskenyt paikoilleen. Talveksi olen voidellut niitä, jotta eivät jäätyisi kiinni oveen. Näin ne ovat pysyneet paikallaan ja ehjänä.