Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

almera n15 taisi seota?

Aloittaja almeraukko, syyskuu 01, 2019, 10:46:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

almeraukko

oma allu taisi nyt seota lopullisesti,kun käänsin virta avaimesta virrat normaalisti päälle niin näyttää täyttä tankkia ja mittari lukema on 200 tuhannen sijaista yhtäkkiä 900 tuhatta,ja myös moottorinlämpötilan viisari näyttää kokoajan olevan punaisella alueella. aikaisemmin tuo vika korjaantu ku käytti autosta virrat vaan pois,mutta nyt sekää ei enää näemmä auta. kysynkin,että mikähä tollasia yhtäkkiä vois aiheuttaa?? aikaisemmin toiminu normaalisti kaikki  :)

Mies

Mittaristossa vika, perusvika noissa että alkaa temppuilemaan.

Mittariston vaihto/ elektroniikkakorjaajalle mittariston vienti huoltoon, siinä lie ratkaisu.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

almeraukko

taitaa jäädä mittaristo uusimatta,kun käytettynäki maksaa 100 ekee mittari tuohon,ja korjaamaa sitä ei aleta  ;D

chery

Ei siitä 100 euroa kannata maksaa ;D Mulla on tiedossa yksi purku auto jossa on mittaristo kiinni jos tarve. Omassa sekoilee kans joskus mittaristo ja hukkaa kilometrit näytöstä. Varaosakin olisi olemassa mutta en ole jaksanut vielä askarrella.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Mies

Enkös se minä tainnu sulle chery sen joskus myyä vai mitenkä se oli  ???
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

almeraukko

laitaha tiedot mittarista jos sulta löytyy vielä ehjä sellainen.niin tehtäs kaupat siitä  :)

almeraukko

vai saako tuohon mittariin vaihdettua jotaki osaa että alkais uudestaan toimimaan?

almeraukko

Eikö kukaan osaa sanoa mitään tuohon

Nugetti

Eipä siinä mitään menetä jos käyttää mittariston irti autosta ja löysää+uudelleenkiristää mittarien ruuvit ja uudelleentinaa liitäntäkohtien pinnit.

Noissa facelift-mallin N15 Almeroissa on sellainen "joustoliitin" siinä mittaristossa, tarkista että sen kontaktit ok ja puhtaat.

Jos haluat syvällisempiä toimia/mittauksia tehdä niin etsi jostain käsiisi kytkentäkaavio tai FSM. 

almeraukko

eli mittari pöydälle ja kolvaamaan  :) kokeilen sitä :D mitenkäs kun kokeilin saada mittaria takaisin toimimaan sillai että kääntelin virta avaimesta nopeesti useita kertoja päälle/ pois virrat,niin alko toi moottorin vikavalo vilkkumaan ja samalla autoa ei enää saanukka käyntiin? kysyn vaan että meneekö tuo johonki vikatilaan tuollalailla?

ErkkiXC

Oli ainakin mulla kasa -96 Allun loppurojuja pikkurahalla, jossa myös mittari mukana. Torin ilmo ei enää voimassa enkä tiedä, onko juuri samanlainen mittaristo, kuin sulla tuo temppuileva.
Kuva
Myydään N16 -03 Almera kokonaisena tai osina

almeraukko

Mulla digitaalinen näyttö, tuossa oli analoginen

mertsi1

Mitä väliä sillä on, jos ei mittarit pelaa? Pääasia, että on vuosi leimaa - mittareista viis. Kyllä se liikkuu ilman mittareitakin.

cedricfan

No jos matkamittari sekä bensamittari sekoilee, niin on aika hankala arvata bensan määrää ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

almeraukko

Joo ja tuossa koko mittaristo sekaisin, lämmötkin aina tapissa :D

chery

Lainaus käyttäjältä: Mies - syyskuu 03, 2019, 14:57:35
Enkös se minä tainnu sulle chery sen joskus myyä vai mitenkä se oli  ???
Joo sulta tuli joskus yksi mittaristo mikä menee omaan käyttöön mut mulla on toinenkin tiedossa ;)
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04