Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan king cap takapyörän laakerit 4x4

Aloittaja januzky, huhtikuu 14, 2017, 17:58:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

januzky

En löytänyt juttua tästä niin teen sitten semmoisen.
TakaPyöränlaakerit piti vaihtaa kingiin, kun tuli hylky katsastuksessa. Pyöränlaakerit sain kyllä vaihdettua, mutta itse säätöä en saa tehtyä. Laakerit on normi kartiorullalaakerit, eli eivät ole kaksoisrullat. Kysymys kuuluu missä ne vasta laakerit sitten on? Päättelin että perämurikassa. Noh tästä päättelin että akselin pään pitäisi stopata sinne perään jotta laakerit painavat toisiaan vastaan, mutta näin ei tapahdu. Jotain shimmilevyjä oli siinä navan ja perän välissä, jätin nekin pois eikä vieläkään laakerit kiristy. Onko sieltä perästä menny ne laakerit vai millä tavalla tuo kiristys tehdään. Mutteri noin M40 jolla laakeri kiristetään olen vetänyt ihan tappiin ja laitoin vielä holkin väliin että painaa ihan kiinni siihen navan olakkeeseen, sen laakerin sisäosan.
Onko tuosta perästä räjäytyskuvia niin tietäis mihin sen akselin pitää topata, jotta liika välys saadaan pois? Vai pystyykö perän sisältä säätämään lähemmäksi sen?
Toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan, jos olen etes lähimain menossa oikeaan suuntaan.