Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan P12 vm- 06 kuskinpuoleinen ajovalo ei pala

Aloittaja LaCekki, kesäkuu 29, 2016, 17:19:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

LaCekki

Käynnistettäessä pitäisi molempian ajovalojen syttyä, mutta kuskin puoleinen menee päälle vain erikseen katkaisijasta. Olen purkanut kuskin puolelta olevan katteen alta piuhat ja irrottanut liittimet ja katsonut että kaikki piuhat ovat kunnossa. Aluksi tämän jälkeen valo taas pelasi normaalisti, mutta nyt taas vika palannut. Korjausvinkkejä?

Desperate child

Yleensä suurimmassa osassa noista ongelmista vika on siellä päiväajovaloyksikön sisällä, eli joutuu kaivamaan sen harmaan mötikän kuskin vasemman jalan vierestä esiin, avaamaan sen ja tutkimaan juotokset ja tinaamaan uudestaan. Tai sit niinku mulla nii joutu yhden releistä sille kortille vaihtaa, ku oli niin pahasti räpsiny että koko rele sulanut.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

LaCekki

Oon sen harmaan boxin avannut ja liitokset näyttivät hyviltä, niin ei oikeen ollut järkeä tinata? Missä releet sijaitsee ja onko siis joku perus rele mikä menee tilalle (saako motonetistä)?

Desperate child

Eli tarkoitin nimenomaan siellä harmaan valomuistiboksin sisällä olevia releitä, minkä juotokset olit jo tarkastanut, kolme mustaa neliönmallista mötikkää, jotka juotettu siihen piirilevylle, ite jouduin tilaamaan partco:lta jonkun lähes vastaavan releen, en ainakaan silloin löytänyt mistään muualta niitä.. Mulla se oli niin selvä vika kun koko rele oli ihan sulanut ja piirilevyllä mustia jälkiä sen releen juotoksen kohdalla + juotos murtunut.

Mutta jos siellä boksin piirilevyllä tinaukset oli kunnossa ja tosiaan oot saanut sen aiemmin liittimen uudelleen kiinnittämällä toimimaan, niin kyllähän se siltä kuulostaa että se vika on liittimessä tai johdoissa.. Mutta ei noihin saa selvyyttä muuta ku sillä että mittaa yleismittarilla mihin tulee virta ja mihin ei, vaikka pitäisi tulla. Ja voihan se olla että on kaksi vikaa samaan aikaan päällä, tai sitten että aiemmin oli vaan liitin huonosti mutta nyt se onkin jollain tavalla hajonnut sieltä boksin sisältä. Mittaamalla sen boksin kunnonkin sitten pystyy tarkistamaan.

Mutta mitä tätä foorumia nyt muutaman vuoden katellu nii suurimmassa osassa ollut nimenomaan se valomuistiboksi ja sen sisältö hajonnut (murtuneet juotokset) ja yhdessä tai kahdessa tapauksessa liittimen uudelleenkiinnittämisellä/heiluttelulla/putsaamisella alkanut toimimaan..
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

LaCekki

Siis itse löytänyt sieltä vain kaksi liitintä (hyväkuntoisen näköiset liitokset ja muutenkin siistit), en kolmea mustaa releboxia.

Whee

-