Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

sopiiko tuo e10 bensiini almeraan,toimiiko sillä?

Aloittaja almeraukko, toukokuu 17, 2016, 12:50:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

almeraukko

Hei,uskaltaako tankata e5 bensan sijaan tuota halvempaa e10 bensaa?? tekis mieli laittaa sitä kun on pikkuusen halvempaa menovettä. ei kai almera siitä hajoa ;D

chery

Polttoaineletkut pitää olla ainakin e10:n kestävää. Itse en ainakaan tuota tankkaa mihinkään autoon, en edes sellaisiin jossa sitä saisi käyttää. Ei tuo hinta ero 98:iin verrattuna paljoa ole ja tuota 95:sta kuluu enemmän.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

spetee

itse en kyseistä bensiiniä laittaisi ainakaa n15 korimallin almeraan. n16 tietääkseni kestää sen mutta en siinäkään käytä muuta kuin 98 bensaa.
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

Jonttula

kyllä mä olen ajellu e10 litkulla jo siitä asti kun se tuli eikä tuo auto siitä mulle mitään ole sanonut :D Auto on itellä n16 1.5 koneella enkä minä ainakaan ole huomannut vanhasta bensasta siirtyessä kulutuksen kasvaneen.

JJM

N14 sunnyllä ajelin e10:llä eikä tuo siitä miksikään mennyt, enkä huomannut eroa missään.

datsunpower

Kestää varmasti.. tästä on ollut taistelua ennenkin ja tulee aina olemaan, mutta esim. P10 ja GA16DE kesti ilman muutoksia myös E85 kokeilut, että se niistä letkujen sulamisista...

Esim. letkujen ja tiivisteiden sulaminen on kyllä totta, mutta se, että millä aikajaksolla se tapahtuu onkin sitten eri asia.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: spetee - toukokuu 17, 2016, 16:04:11
itse en kyseistä bensiiniä laittaisi ainakaa n15 korimallin almeraan. n16 tietääkseni kestää sen mutta en siinäkään käytä muuta kuin 98 bensaa.

Mitä mieltä olet sitten E85:n käyttämisestä N15 korimallin Almerassa?

Terveisin

~50tkm RE85:llä, alkuperäinen pumppu, letkut, tiivisteet... kaikki.

Vain PA-paineensäädin lisätty.

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

cedricfan

Hullun tuuria...
Ja todellinen säästö olikaan mitä ::)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

almeraukko

eihä se auta kuin kokeilla,ostetaan sitte 200 eurolla uusi almera,käytetty jos hajoaa bensan takia :) :)

Whee

-

Shamsa

E10:llä tuo kulutuksen kasvaminen on nimellistä.
RE-85 kanssa sitten se kulutus oikeasti kasvaa, ainakin havaittavasti.
Mitä se nyt olikaan, 20-30% enemmän pitäisi soppaa saada koneelle viinalla jos en väärin muista?
Näillä bensan hinnoilla on melkein aivan sama ajaako RE-85 vai E10:llä, hinta per 100km on melkein sama.

Oon cedricfanin kans samoilla linjoilla, jos siellä ei ole etanolin kestävää letkua, niin sitten sinne ei sitä laiteta.
Jokainen kuitenkin tuhotkoon itse omat autonsa  ;D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

JARZK

Joo en tiedä almeroista mutta vm -74 ykä alkuperäsellä poltoainejärjestelmällä syö mukisematta tota e10 litkua. ja sen verta tosta litkusta, siinä on enintaa 10% tilavuudesta etanolia eli todellisuus on varmasti alhaisempi.
Datsun 120 y coupe a 15

datsunpower

Ihminen on ihan samanlainen eläin kuin kaikki muutkin... sitä mitä ei ymmärretä, sitä pelätään.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

almeraukko

eipä kauheaa hävikkiä tuu jos tuo 200 euron romu hajoaa bensiinin takia,ja tankkasin sitä just tankin täyteen :)