Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

nissan almera n16 ihmeelinen vika

Aloittaja jyppe, helmikuu 17, 2016, 12:58:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jyppe

Tervehdys auto on nissan almera n16 1,5l vm 2000 ajettu 272thkm

Elikkä olin ajelemassa kauempana kotoani alkoin nissani yhtä äkkiä nykimään hirveästi kesken ajon, ajoin hetken ja huomasin että nykiminen alkaa kun kierokset nousevat 2,5tuhanteen ja ei nouse kierokset millään, kuulostaisi ihan kuin olisi jonkinlainen rajoitin päällä, Käännyin takaisin kotiini, auto toimi muuten hyvin tyhjäkäyntipyörii hyvin ja kaikki pelaa niikuin pitääkin mutta koti matkalla oli sama vika ei kieroksia yli 2,5th no kotiin kun pääsin niin sammutin auton ja käynistin hetkenpäästä ja sehän pelas niikuin ennenkin eli ottaa kieroksia yms.

Kysymys onkin missä tai mikä ajoa häiritsevä kiva oli??

Illalla aloitan vikakoodien lukemisella ja tutkimaan tarkemmin. vinkit olisivat tarpeen.... nissanin huotoon soitin niin sanoivat vikoja mitä voisi olla  jakopäänketju venynyt, ilmamassa anturi, pakoputkitukossa.

nissanmiesvm83

Veikkaisin ilmamassa-anturin liittimen huonoa kontaktia ja siitä johtuen vetäisi failsafe-tilaan eli ei nouse yli 2500 rpm:n tai johto sen ja ecm:n välillä melkein poikki jne. Voi olla nuo muutkin viat.
Primera P11 -97, Almera N16 -01 löytyy.

jyppe

nonii joo. Luin omalla laitteella vikakoodin ja antoin p0100 ja p0134p elikkäs p0100 tarkoittaa ilma-massamittarissa häiriö ja toisessakin koodissa oli lähelle sama no onneksi hyllystä löytyi purkuautosta otettu ilmamassa anturi ja laitoin paikoileen sen myös ainakin tähän asti on pelannut mitä olen tänään ajanut.

En tiedä oliko itse anturissa vikaa mutta ei koodeja enää ollut vaihdonjälkeen ainakaan.