Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan primera 2.0td -98 ostamassa

Aloittaja paksu-pena, helmikuu 25, 2014, 21:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

paksu-pena

Elikkä oisin kysestä autoa ostamassa työmatka kulkineeksi(rek.pakuksi).Tehottomaksi nuita on sanottu ja kova ruokaisiksi? Onko mitään tyyppi vikoja?koneen kestävyys? Kalliita remontteja?Pumppun kestävyys? Ruostuu?

Autolla ajettu 400 000,täys huolto kirja,jakopäänremmi remontti tehty vasta. Mitä mieltä nissan expertit?

Alppu

Empä niin dieseleitä tunne, mutta en juuri pahaa ole kuullut sanottavan...

Ruostuvat varmaan siinä kuin bensa versiotkin, että kannattaa vähän katella ja koputella mm. helmojen takaosia.

-e-

Olikin Primera, ei Almera... no, kuitenkin.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Lerssinen

No tuommosella veronkiertopakulla on nyt ajeltu reilu 50 tkm ja ainoa varsinainen remontti on ollu pumpun ajoitus ja iskarin yläpään kiinnike takana. Nii ja laturi mutta sekin nyt on kuluva osa.. Kulutus on ollut 6~7 litraa ja on sillä yli satasta päässyt helposti.. 385 tkm on ny mittarissa ja aikomus ajaa ainakin puoleen miljoonaan  :D

Jälkikäyttö tärkeää kuten aina dieseleissä ja ilman cooleria kun on niin ei kannata paljo ahdoilla kikkailla..

Ei ole kovin paha ruostumaan, normaalit kaarien alapäät ja helmat perästä aloittaa ensin.. Näissä on helvetin hyvä sisälokasuojasysteemi takana muuten jo uutena !!
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

NT

Mulla on ollut/on 2 primera p11-114 2.0td ja molemmat ajettu pikkasen reilu 400tkm.. ekassa petti kansi, vaikka kansiremppa oli tehty ennen auton ostoa n. 2v sitten. Muutenkin koko auto oli murheenkryyni.. jätti tien päälle.. nyki jne jne.

Nyt on toisen turbodiesel käytössä ja tarkotus ois päästä tosta eroon. Tällläkin hetkellä toi seisoo tuolla työpaikan pihassa, vissii polttoainejärjestelmässä jotain häikkää kun simahti ihan yhtäkkiä. tässäkin autossa kansi jo kerran halennut (sen 2kk aikana kun mun omistuksessa on ollut) ja tuntuu että koko ajan löytyy jos jonkinmoista vikaa.

En tiiä onko nää mun nissanit ollu vaa erittäin paskaa laatua, mutta ainakin oma luotto diesel primeroihin on täys nolla.

Alppu

LainaaMulla on ollut/on 2 primera p11-114 2.0td ja molemmat ajettu pikkasen reilu 400tkm.. ekassa petti kansi, vaikka kansiremppa oli tehty ennen auton ostoa n. 2v sitten. Muutenkin koko auto oli murheenkryyni.. jätti tien päälle.. nyki jne jne.

Nyt on toisen turbodiesel käytössä ja tarkotus ois päästä tosta eroon. Tällläkin hetkellä toi seisoo tuolla työpaikan pihassa, vissii polttoainejärjestelmässä jotain häikkää kun simahti ihan yhtäkkiä. tässäkin autossa kansi jo kerran halennut (sen 2kk aikana kun mun omistuksessa on ollut) ja tuntuu että koko ajan löytyy jos jonkinmoista vikaa.

En tiiä onko nää mun nissanit ollu vaa erittäin paskaa laatua, mutta ainakin oma luotto diesel primeroihin on täys nolla.

Voi olla että tuo käyttötapa on melko ratkaisevaa noiden kansien suhteen...

Lainaa
Jälkikäyttö tärkeää kuten aina dieseleissä ja ilman cooleria kun on niin ei kannata paljo ahdoilla kikkailla..

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Eryo

Itellä oli -97 Primera 2.0TD, n.500tkm ajettu kun möin pois, ei ongelmia sinällään muutakuin kuluvia osia uusittu, nekin ongelmat mitkä oli johtui viallisesta startista. Ite ajoin n.100tkm  , kone oli täysin avaamaton silloin ku minulta lähti. Ainoat huonotpuolet miksi möin oli korkeet verot(sedan), laiska ja maistu nafta (6-9,3 litr/100 matka/kaupunki)

Lerssinen

Justiin tänään kävin kyseisellä primeralla haaparannassa mutkan noin 500 km.. 6.1 / 100 oli reissun keskikulutus ja palatessa oli "limukkaa" ja auton varaosia kontti täynnä, talvirenkaat ja kesänopeudet  ;D
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

NT

Lainaa

Voi olla että tuo käyttötapa on melko ratkaisevaa noiden kansien suhteen...

Siitä asti kun autot oon ottanu käyttöön, aina joko pikkukörröttelyä ennen sammuttamista tai muutama minuutti tyhjäkäyntiä. Vaikka olen nainen niin en silti ihan tyhmä..

EDIT// mulla ois kans myynnissä primera p11-114 2.0td, vm -00, autolla ajettu 413tkm mut moottori vaihdettu 300tkm ajettuun. ilmastoinnit ja vakionopeudensäätimet löytyy ;)

paksu-pena

Tulihan tuo nissan nyt ostettua. 1000km ajettu ja toiminu ihan hyvästi.Etupäässä joku kolisee kuoppii ajettaessa? Mitäs öljyä tonne vaihelaatikkoon kannattaa laittaa? Onko kukaan tehny jakopään remppaa muuten tommoseen ja oliko miten vaikee ja kallis homma?

paksu-pena

Sopiiko näihi muute bensamallien vetarit vai onko erillaiset?

Jyde82

Lyhyen hetken Primeran omistaneena olen antanut itseni ymmärtää että tuon multilink-etutuennan kolina on ominaisuus. Ylätukivarren neljä puslaa tai "olkatapin" kaksi laakeria tai alapallo tai raidetangonpää tai kallistuksenvakaaja. Jossain noista on aina sanomista...
Primera P11 -97 1.6