Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera P11-144 vm. 01 pakoputkiston vaihto

Aloittaja Nicd, lokakuu 22, 2013, 20:11:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nicd

Hei taas!

Olen melko varma siitä mitä pitää ostaa, mutta ajattelin kuitenkin kysyä tietävämmiltä, ettei tule vahinko-ostoksia.

Meillä on siis Primerassa pakoputkistossa huollon mukaan halkeama "väliputken" ja "takavaimentimen" liitoskohdassa, eli molemmat pitäisi vaihtaa. Olen katsonut motonetistä osat välipätkälle (näyttää samalta kuin auton alla oleva) ja takapöntölle.

Mietin sitä (kun autoista en juuri tiedä), että tarvitseeko tässä ottaa huomioon jotain muutakin. Esimerkiksi välipätkän kuvauksessa puhutaan jotain katalysaattorista, joka Motonetissä erikseen ostettuna on ilmeisesti 150–300 euroa. Eli tarvitseeko minun ostaa sekin erikseen, vai liittyykö se asiaan ollenkaan? Tiivisteiden ja muiden pienten nippeleiden ostamisen ajattelin jättää huoltamolle jonne vien nuo osat sitten myös vaihdettavaksi. Jos muuten tiedätte, niin onko tuo välipätkän ja takapöntön vaihtaminen työläs homma (eli suunnilleen tunneissa)?

Auto pitää tällä hetkellä ajettaessa kovaa moottorimelua, toivon halkeaman korjaamisen auttavan siihen. Autona on siis Nissan 4D PRIMERA SEDAN 1.6-BFAP11/260 vm. 2001, moottori QG16DE.
Primera P11-144 vm. 2001, 1.6 QG16DE

JJM

Katalysaattoria ei tarvitse ostaa. Siitä eteenpäin jatkuu kahdella palalla, ns. mutkainen pätkä joka menee taka-akselin päälle. Siellä akselin päällä on liitoskohta, josta yleensä alkaa vuotaa. Siihen liitoskohtaan sitten liittyy varsinainen takavaimennin. Eli ne kaksi pätkää ostamalla selviää hommasta.

Työnä ei pitäisi saada tuntia menemään ellei saa jotain rikottua.

Näitä molempia 1kpl (en silti ota vastuuta sopivuudesta):

http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/140174/16

http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/140062/15

Alppu

Tuskin molemmat putket yhtä aikaa lahoavat.. mutta voisihan se silti olla viisasta vaihtaa jos molemmat ovat vanhoja.

Tiivisteet ja muut nippelit kannattaa mielestäni ostaa putkien kanssa, vai mistä oletus, että kaikilla pajoilla löytyisi oikeat tiivisteet yms. hyllystä?

Muistelisin kerran kun olin vahdattamassa putkea, niin asentaja meinasi unohtaa tiivisteen, ojensin sitten ystävällisesti uuden tiivisteen. :)

Ei vaihdosta enempää tuntia voi laskuttaa.

Olisin omaani vaihtanut itse, mutta laippojen mutterit olivat "hieman" tiukassa... pajalla piti antaa lämpöä ja pulttipyssy helpotti avaamista.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Nicd

Kiitos vastauksista!

JJM vahvisti epäilykseni, joten pistän nuo pätkät tilaukseen.

LainaaTuskin molemmat putket yhtä aikaa lahoavat.. mutta voisihan se silti olla viisasta vaihtaa jos molemmat ovat vanhoja.
Merkkihuolto sanoi että halkeama on osien välissä ja kuulemma molemmat pitäisi vaihtaa. Menen sillä diagnoosilla kun itse en osaa parempaa tehdä.

LainaaTiivisteet ja muut nippelit kannattaa mielestäni ostaa putkien kanssa, vai mistä oletus, että kaikilla pajoilla löytyisi oikeat tiivisteet yms. hyllystä?
Ajattelin mainita noista tiivisteistä tietenkin huoltoa tilatessa. Mutta voinpa noitakin tilata pari kun eivät ole kalliita. Lähinnä mietin siltä kannalta, että huoltamo varmaan osaa tilata oikeat nippelit kun tietää mitä vaihdetaan, kun taas itse viedessä huolto viivästyy ja tulee lisäkuluja, jos satunkin viemään väärät.

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

LainaaHei taas!

Olen melko varma siitä mitä pitää ostaa, mutta ajattelin kuitenkin kysyä tietävämmiltä, ettei tule vahinko-ostoksia.

Meillä on siis Primerassa pakoputkistossa huollon mukaan halkeama "väliputken" ja "takavaimentimen" liitoskohdassa, eli molemmat pitäisi vaihtaa. Olen katsonut motonetistä osat välipätkälle (näyttää samalta kuin auton alla oleva) ja takapöntölle.

Mietin sitä (kun autoista en juuri tiedä), että tarvitseeko tässä ottaa huomioon jotain muutakin. Esimerkiksi välipätkän kuvauksessa puhutaan jotain katalysaattorista, joka Motonetissä erikseen ostettuna on ilmeisesti 150–300 euroa. Eli tarvitseeko minun ostaa sekin erikseen, vai liittyykö se asiaan ollenkaan? Tiivisteiden ja muiden pienten nippeleiden ostamisen ajattelin jättää huoltamolle jonne vien nuo osat sitten myös vaihdettavaksi. Jos muuten tiedätte, niin onko tuo välipätkän ja takapöntön vaihtaminen työläs homma (eli suunnilleen tunneissa)?

Auto pitää tällä hetkellä ajettaessa kovaa moottorimelua, toivon halkeaman korjaamisen auttavan siihen. Autona on siis Nissan 4D PRIMERA SEDAN 1.6-BFAP11/260 vm. 2001, moottori QG16DE.

Jäin miettimään tätä: Tuotenumero: 14-4150, P11/WP11 1,6-78kW/1,8 00->02 Väliosa jos KAT vain pakosarjassa

Onko QG16DE/QG18DE koneissa vain yksi katti?

Vai onko tämä putki oikea?

http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/144292/0

Tero-75

Itselläni on P10 Primera johon juuri vaihdoin puheena olevat pätkät. Mätävikaa löytyi kyllä molemmista putkista, vaikkakin takapöntön puolelta selvästi enemmän.

Ennen väliputken ostamista sinun pitäisi varmistaa onko autossasi katalysaattori vain tuossa pakosarjassa, vai myös auton alla, eli onko tuossa väliputkessa itsessään yksi vai kaksi vaimenninpönttöä. Jos vain yksi on autossasi toinenkin katalysaattori. Jos taas kaksi autossasi ei ole kuin tuo pakosarjassa oleva katalysaattori.

Kuten JJM jo maintsikin kannattaa ostaa samalla tiiviste etu- ja väliputken liitokseen sekä tiivisterengas väliputken ja takapöntön väliin. Näitäkin näyttää olevan kahta erilaista 1 ja 2, mutta koska hintaa ei ole tuon enempää ostaisin molemmat ja vaikka palauttaisin väärän seuraavalla kerralla Motonetissa vieraillessani.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Nicd

Tuo on yksi asia jota olen miettinyt, eli meneekö siihen kumpi välipätkä. Katsoin kuitenkin eilen auton alle ja siellä oleva osa näyttää täsmälleen tältä, eli siinä on lyhyt pönttö jonka jälkeen pitkä pönttö, eikä niiden välissä ole mitään liitoksia, vain suora putki. Sillä perusteella meinasin samanlaisen tilata.

Tero-75

Siinä tapauksessa autossasi on vain yksi katalysaattori.
Ja jos kuitenkin sattuisitkin ostamaan vääränlaisen osan voi sen Motonetissa vaihtaa oikeaan kunhan pitää osan myyntikelpoisena.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76