Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Micra K11 moottorin häiriövalo palaa?

Aloittaja Georges Bar, tammikuu 10, 2013, 19:11:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Georges Bar

Micra K11 -2001  moottorin häiriövalo palaa?Syynä lienee ilmamassamittari joka temppuilee ja oireina tyhjäkäynti vaeltaa. Mistäs tuon mittarin onnistuis saamaan havimmillaan, olisiko autopurkaamot oikea osoite?

Jylppy

Käy ostamassa tommonen ensin:

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-6082

Jos tuo ei tuo parannusta tilanteeseen, niin sitten vasta kannattaa alkaa etsimään uutta IMMua.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

BA

#2
Olikos näissä 2000 mallia uudemmissa erilainen mittarisysteemi?
Joka tapauksessa, näihin kannattaa perehtyä:

http://www.micra.com.au/technical-articles/cg13de-throttle-body-resoldering-guide.php ja tuosta linkistä löytyvä PDF.

Ja tästä vähän lisätietoja:
http://www.micra.com.au/community/message.php?messageid=4555

Jos systeemi on samankaltainen kun 93-00, eli mittari on kiinteänä kaasuläppäkotelossa, niin uutta ei saa kuin orkkiksena ja hintaa on niillä ollut 750€ paikkeilla.  :P

Kymmenkunta noita on tullut tökittyä kolvilla kuntoon, nykyään vain parin minuutin työ. Eikä siihen saa ikinä menemään puolta tuntia vaikka miten tusaa.

Datsuuna


Eräs nykyautojen perusongelmia on huonot/irronneet/sulaneet juotokset. Varsinkin raskaankaluston elektroniikka on ERITTÄIN kallista korjaaminen kannattaa varmasti. Tietyissä merkeissä korjaamista on tarkoituksella pyritty vaikeuttamaan jopa niin ettei korjaaminen onnistu ( läh. saksalaiset ).
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Georges Bar

LainaaOlikos näissä 2000 mallia uudemmissa erilainen mittarisysteemi?
Joka tapauksessa, näihin kannattaa perehtyä:

http://www.micra.com.au/technical-articles/cg13de-throttle-body-resoldering-guide.php ja tuosta linkistä löytyvä PDF.

Ja tästä vähän lisätietoja:
http://www.micra.com.au/community/message.php?messageid=4555

Jos systeemi on samankaltainen kun 93-00, eli mittari on kiinteänä kaasuläppäkotelossa, niin uutta ei saa kuin orkkiksena ja hintaa on niillä ollut 750€ paikkeilla.  :P

Kymmenkunta noita on tullut tökittyä kolvilla kuntoon, nykyään vain parin minuutin työ. Eikä siihen saa ikinä menemään puolta tuntia vaikka miten tusaa.
Riittääkö 30W kolvi toimenpiteeseen? Pitääkö juotosta vain koskettaa hivenen ja niin että mahdollinen kylmäjuotos napsahtaa? Pitääkö osan ottaa oikein irti autosta vai taitaa vissiin ihan onnistua paikallakin lämmittämään? Mitenkäs sitten tuon häiriövalon kanssa, eli lähteekö se näytöstä sitten samantien pois kun juotokset on korjattu? Jos liitoksiin pitää lisätä tavaraa niin mikä on oikea aine?

BA

#5
Pitäs riittää. Tietty talvella parkkipaikalla korjatessa voi viima jäähdyttää tinan heti uudestaan vaikka sulaisikin...
Tähän ei auta välttämättä järeämpikään kolvi.

Itse en ole lisäillyt tinaa.

Kolvi lämpenemään, ilmanputsarikoppa pois tieltä, terävällä ja mahdollisimman pieniteräisellä puukolla kansi auki. Tässä ajassa ei aina ehdi kolvikaan vielä lämmetä, joten voi joutua odottamaan. Sitten vaan kolvaten nuo kolme isompaa liittimen juotosta, varsinkin piirilevyltä mutta myös liittimen puolelta.
Tuolla micrafoorumilla on useampi joutunut kolvaamaan ne kymmenkunta pienempää juotosta siitä rivistäkin uusiks.

Varovasti ja todella ohuesti tiivisteliimaa reunaan ja kasaten. Taas jos tekee parkkipaikalla kannattaa varmistaa että liima kovettuu pakkasellakin ettei käy hassusti...

Jos vikavalo ei sammu niin sen saa nollattua itsekin hyppyjohdolla pistokkeesta sulakerasian alla. Tietty jos mittari on ihan "oikeasti rikki", lanka poikki tai muuta, niin voipi olla ettei kolvailut auta...

Mutta mulla on mielikuva että IMM olis muuttunut noihin 00-02 malleihin (viimeinen keula ja CGA3DE kone) jollain tapaa. Myös litrasen tehot ovat muuttuneet 2000, samalla kaikkiin koneisiin tuli suorasytkä, jne.
Minä olen perehtynyt käytännössä enimmäkseen vain CG13DE-koneisiin.