Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

P10 Primera kipinän metsästys

Aloittaja Technomancer, joulukuu 16, 2012, 12:32:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Technomancer

Jees, elikkäs nyt on tuosta kaverin nissan primera vm97 kipinä hukassa. Mitä itse olen sitä katsellut niin ei enään mitään oikein keksi, kun en itse niin nissanista mitään ymmärrä(jotain avaruustekniikkaa) niin ajattelin täältä alan ammattilaisilta kysäistä.

Noniin, siis vika ilmeni sillain, että sammui tyhjäkäynniltä, auto oli siihen mennessä käytetty lämpimäksi.

Paikkoja mitä olen jo katsellut siitä niin kipinä ei tule tulpille asti.
-virranjakajan kansi ja pyöriä puhdistettu.
-Sulakkeet katsottu sisältä sieltä kuskin jalkatilasta
-Uusi puola vaihdettu. puolassa vastus 10,6 ohmia ja vanhassa oli 11,5. (eli oliko vanha puola edes rikki?)
- kipinä kokeiltu ottamalla vjakajan kansi pois ja siitä tolpasta mikä siinä on(puola) päästä kokeiltu tuleeko siihen virtaa, ei tule?
-siihen vjakajaan tulee 2 liitintä, yksi 2 nastainen ja toinen 5 nastainen niin kun laittaa virran päälle niin 2 nastaiseen liittimeen toiseen nastaan tulee 3-11V ? paljonko siihen pitäisi tulla ja varmaankaan ei pitäisi heitellä noin paljon?
-Siinä vjakajan kyljessä on konkan näköinen mötikkä, ilmeisesti joku sytytyksen vahvistaja saako siitä jotenkin katsottua onko se rikki?

Autossa oli vähän aikaa sitten jännitteensäätäjä laturissa paskana latas pahimmillaan 30volttiakin, voinut helposti edesauttaa jonkun asian siis tämän asian rikkoutumista?

Ja puolan sisällä olevat kaksi johtoa, mitenkä päin ne kuuluu olla, että ne vielä tarkistaa kun ei muista mitenkä ne nyt oli kun se purettiin. kuvaa orsumthin?

Eli noi paikat oon jo katsonut, ja alkaa oleen vähän hakuammuntaa kun ei aikaisemmin ole noin pahasti ollut kipinä hukassa.

ECUa olen alkanut epäileen mutta sit tulee kyllä nissanille kyytiä kun osat alkaa maksamaan sen verran jo.

Kiitos ja kumarrus jo tälläin etukäteen!  ::)

datsunpower

ECU:lta voisi vikakoodit lukea ihan ensimmäisenä.

Milläs moottorilla tämä tapaus on?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Technomancer

oliskohan moottori tuo GA16DE, http://www.autowiki.fi/index.php/Nissan_Primera_P10 tuolta sivulta katselin ja vaikutti oikealta?

Joo luetaan vain, mistäs moinen mahtaa löytyä ja tarviiko jonkun nissanin oman piuhan/lukijan vai käykö sellainen obd2 lukija hyvin?

nissan-man

vikakoodit voi itsekin lukaista, Virta päälle, diagnoosipistokkeen oikeasta ylälaidasta laitimmaiset pinnit johdolla yhteen, check valon pitäisi nyt sammua, kun löysäät yhdistyksen check valo vilkkuu ja pitkät väläykset kymmeniä, lyhyet yksiköitä, nollaus tapahtuu yhdistämällä pinnit uudestaan.

11 = Nokka/kampiakselin asentotunnistin
12 = Ilmamassanmittain
13 = Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi
21 = Sytytyssignaali, virtapiirin toimintahäiriö
28 = Jäähdytystuulettimen moottori
34 = Nakutustunnistin
41 = Imuilman lämpötilatunnistin
43 = Kaasuläpän asentotunnistin
55 = Vikaa ei löydy
P10 GA16DS

Tero-75

Käynnistyykö auto kylmänä ongelmitta ja sammuu taas lämmettyään? Noissa GA16-koneissa on ollut paljon ongelmia virranjakajassa sijaitsevan kärjettömän sytytyksen aivoyksikön kanssa.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Technomancer

Kiitokset vastauksista, huomenna tarvii testata tuota vikakoodin lukua.
Auto ei käynnisty enään ollenkaan ei kylmänä eikä kuumana.

Sitten vielä palatakseen siihen jakajan sisällä menevään siniseen johtoon joka toinen pää menee siihen asentotunnistimeen ja toinen sitten siihen puolaan. ja siihen puolaan tulee myös sieltä ulkoa toinenkin johto niin kummin päin ne siinä on? varmuuden vuoksi jos siitä saisi tiedon niin ei ainakaan tyhmästä tule se vika sitte :o