Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Almera N15 1.6 SLX tiputtaa jotain nestettä

Aloittaja örkki, joulukuu 05, 2012, 13:10:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

örkki

Ja tätä tapahtuu vain kun auto on lohkolämmityksessä. Aineen väri on vihreää, liukasta ja melko hajutonta ja tipputelee jostain jäähdytinnestensäiliön kohdalta. Aina kun olen lyönyt lohkoon ja katellut auton alle niin ikinä en ole havainnut vuotamista. Voihan se olla että se alkaa tipottelemaan vasta kun on lämmennyt tarpeeksi? Muuten vaikuttaisi siltä että se olisi jäähdytinestettä mutta mikä ei oikein täsmää on että säiliön pinta ei vajonnut yhtään. Öljyt, jarrunesteet ja ohjaustehostimen öljyt ei myöskään ole vajunnut.

Datsuuna

#1
Jäähdytinnestettä vuotaa jostain ilm. letkunsaumasta, syyläristä ..... pieni vuoto ei vaikuta vielä nähtävästi säiliössä näkyvään pintaan. Nyt talvisaikana autoa ulkona pidettäessä lumessa näkyvät jäljet antaa jotain osviittaa autotallissa samaa asiaa ajaa lattialle laitettu paperi tai pahvi. Tarkkaile liitoskohtia hyvällä taskulampulla tms. syylärin päädyillä on myös taipumusta pikkusen vuotaa joskus riittää pelkkä päätyjen kiristys.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti