Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera P12 2,0 vm04 nykii

Aloittaja tubee, lokakuu 18, 2012, 20:27:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tubee

Hei.

Tuli hommattua 120 th ajettu primera.

Nyt kylmänä nykii pintakaasulla ihan kiitettävästi, kulkeako vai ei?
Tyhjäkäynti ok. ei sammuile

Vaihdoin tulpat ym. 120th. huollon osat.
Moottorinilmanputsari oli tosi likainen ja tulpat oli kuin liian laihalla olisi käynyt.

Edelleen nykii kylmänä pintakaasulla, mutta kun reilusti polkasee niin ei edes harkitse nykimistä liikkuu ihan ok koko vääntö alueella.

Huomenna putsaan imm.n.

Onko vielä jotain kohtia mitä pystyisi kotikonstein tekemään nykimisen poistoon, esim lambda??

Kiitos ja silleen.


SportNippon

Joillakin nykiminen on johtunut siitä, kun tulpan johdot ovat olleet huonossa kunnossa, elikkä koitappa etsiä vikaa niistä. Mahdollista on myös se, että jos tässä mallissa on suorasytytys tulpat, niin niiden puolat saattavat olla vaurioituneet. Uusia puolia saa jopa alle 100 euron hintaan.

BA

Ja moni P12-primeran nykiminen johtuu huonoista maadoituksista. Useimmiten takavaloissa, joskus muuallakin.

2.2dCi-02

itsellä, diesel ja nyki ajoittain välillä tihentyen välillä ei ollenkaan. Vaihdoin lamda anturin (huollossa katsoivat ettei pelannut 100% sti), ja pa ruiskupumpun suuttimen vian piti olla siinä vaan eipäs tainnutkaan olla.
Vika ei kadonnut, kunnes luulin koneen hajonneen piti sen verran pahaa ääntä, syyksi paljastui alipainepumpulta lähtevä ketju. Oli jäykistynyt ja rikkonut laahaimen sekä hammasrattaan.
En tiedä mistä tuo johtui, senhän pitäisi kellua öljyssä ja öljytkin vaihdettu ajallaan jne., mutta siihen loppui nykiminen...

tubee

Vikakoodi P0011 vaihteleva imuaika nokka-akselilla, ventiilit auki liian aikaisin.

Jos kokeilisi ekaksi nokka-akselin asentotunnistinta, ennen jakoketjun vaihtoa.  :(