Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Allun nokkaongelmat

Aloittaja synapsi, elokuu 31, 2012, 08:55:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

synapsi

Moi !
Ostin keväällä aika siistin GTi Almeran ja nyt kun oon ajellu sillä koko tän kesän aika runsaasti oon huomannu, että etupuskuri ja konepellin etuosa on ihan ****** kivenhakkaamia täynnä. Ostaessakin siinä oli niitä jonkunverran, mut nyt paljon pahempi. Joudun ajaa aika paljon hiekkateillä. Onks muilla ollu samoja ongelmia ?

Datsuuna

Aika monissa näkyy olevan etupuskuri uudelleen maalattu ja kylkien alaosat tiehiekan hiomat. Asensin omaan suuremmat roiskeläpät eteen, kun huomasin soran ropisevan ikävästi kylkiin.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

matti.l

LainaaMoi !
Ostin keväällä aika siistin GTi Almeran ja nyt kun oon ajellu sillä koko tän kesän aika runsaasti oon huomannu, että etupuskuri ja konepellin etuosa on ihan ****** kivenhakkaamia täynnä. Ostaessakin siinä oli niitä jonkunverran, mut nyt paljon pahempi. Joudun ajaa aika paljon hiekkateillä. Onks muilla ollu samoja ongelmia ?
Varmaan kaikilla jotka roikkuu edellä ajavan puskurissa kiinni ,jättää vähän turvaväliä niin kivet kerkii laskeutumaan takas tielle.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

akkuhappo

jepu, kyl ne kivet edelläajavasta ja paljon hiekkateitä kuluttaa sen keulan nopeasti.

ILVES-Joe

Sama ongelma on kaikilla riippumatta automerkistä ja mallista varsinkin hiekkatiellä ajaessa mutta kylllä päällystetyillä teilläkin kivet lentelee, pienemmät öljysoralla päällystetyt tiet/kadut ovat usein huonkuntoisia.
Edellä mainittiinkin että parhaiten asiaan auttaa kun jättää väliä edellä ajavaan.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Alppu

Itse en ole huomannut pahemmin helmojen hioutumista, kun paikalla lienevät ne vakiot roiskeläpät,

tosin en kovin paljoa hiekkateillä ajakaan..

Ja tosiaan keulan iskemiin voi paljon vaikuttaa pitämällä sitä väliä siihen edellä ajavaan.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

synapsi

No joo en oo mikään "perseessä roikkuja" eli tapana pitää riittävää väliä edellä ajavaan. Oiskohan puskurin muodolla joku merkitys tossa eli aiheuttais jonkunlaisen pyörteen oon funtsinu ?