Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Maximassa liikaa kierroksia vaihde silmässä

Aloittaja SirSebastian, kesäkuu 01, 2012, 10:03:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SirSebastian

Auto on Nissan Maxima QX 2.0 V6 vm.1998, manuaalivaihteet

Vikana ylimääräiset kierrokset joita moottori vetää vaihde silmässä.

Lopputalvesta tuli semmoista vikaa ettei kone kylmänä tahtonut pysyä käynnissä. Kone hyrähti käyntiin nätisti, mutta heti kun jalan nosti kaasupolkimelta, kone hyytyi. Puhdistin tyhjäkäyntimoottorin ja kaasuläpän/kammion, ja säädin tyhjäkierrokset, kylmän ja lämpimän. Tämä tuntui tepsivän.

Kun vaihde on vapaalla, tyhjäkäynti toimii niinkuin pitääkin, isommat kierrokset kylmänä, ja laskee lämpimänä sinne 750 tienoille. Mutta heti kun laitan vaihteen silmään, pomppaa kierrokset noin viidellä sadalla, kylmällä koneella sinne kahden tonnin kieppeille. Kunnolla lämminneellä koneella ei tätä ilmene, mutta työmatka kun on alle 10 kilsaa, harvemmin kerkiää kone niin hyvin lämpiämään.

Omaan järkeen tuntuisi jonkinlaiselta anturivialta...

Olisko jollain tietoa/arvauksia mistä tämmöinen voisi johtua?

Edit: Vähän foorumia luettua näyttää olevan enemmän ominaisuus kuin vika, tai sit se on tosi yleinen vika...