Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Micran (K12) radio vaikeni

Aloittaja ilari73, maaliskuu 09, 2012, 12:30:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ilari73

Potilaana 2003 vuoden 1.4 Micra.

Pääsin kotipihasta vajaan kilometrin, kun radio vaikeni. Eli kanavatunnus näkyi hetken ennenkuin sammui totaaalisesti.

Kaikki muut sähköhimmelit, kuten ajotietokone pelaa ok.

Aiemmin on pari kertaa hiljennyt ajossa ja vilautellut CODE valoa, sitä suojakoodia.

Sulake on ok, sillä saman sulakkeen takana on sähkösäätöiset peilit, jotka pelittää. Ainakin sulakerasian kannen mukaan lukee mirror/audio.

Olisko vika akussa? Akun uusin vuonna 2008.

Tai käytön puutteessa, ajan todella vähän n. 3000km vuodessa ja lyhyitä pätkiä eli 5km töihin ja takaisin.

Jos radio on todella rikki, en ala sitä vaihtamaan. Pitää purkaa koko kojelauta että sen saa irti.

Vinkkejä?

Datsuuna

Kannattaa nyt ensin varmistaa, että sähköt tulevat radiolle. Jos näin on vika tod.näk. radiossa eli katkos, komponenttivika tms. Radiota ei kannata alkaa itse availemaan lisävahinkojen välttämiseksi vaan toimita se huoltoon.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

E.P.

Jos auto käynnistyy ja toimii muuten normaalisti, niin silloin radioon liittyvä vika ei liene akussa.

Itse lähtisin siitä, että käyttäisin radion takana olevan liittimen irti, ja kiinnittäisin sen uudelleen. Ja tietysti samalla tarkastaisin sen että radiolle tosiaan tulee sähköä. Jonkinlainen kosketushäiriö voisi olla kyseessä, jos on jo aiemmin pätkinyt jollain tapaa.
Micra 1.0 Avec vm.1999

ahmata

Minulla oli micrassa sama ongelma mutta kun laitoin cd-levyn sisään niin ihme ja kumma niin jälleen toimii normaalisti.