Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

primera 2,0td p11/97 moottorin varoitusvalo

Aloittaja donale, lokakuu 03, 2011, 21:45:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

donale

Mulla syttyi moottorin varoitusvalo palamaan eli se check-valo ja auto alkoi nykimään. Nykimistä kun kierrokset 1500-2000. Luulin eka, että polttoainesuodattmisessa vettä, mutta ei auttanut sen vaihtaminen. Onko kellään tietoa mikä autossa on vikana? Autolla voi jotenki ajaa, mutta välillä kyllä nykii melko paljon.

nissan-man

#1
LainaaMulla syttyi moottorin varoitusvalo palamaan eli se check-valo ja auto alkoi nykimään. Nykimistä kun kierrokset 1500-2000. Luulin eka, että polttoainesuodattmisessa vettä, mutta ei auttanut sen vaihtaminen. Onko kellään tietoa mikä autossa on vikana? Autolla voi jotenki ajaa, mutta välillä kyllä nykii melko paljon.
Auttaa paljon kun lukaset vikakoodit ;)
"
Nollaus ja koodien luku onnistuu kuskin penkiltä rautalangan pätkällä, sulakerasian kannen alta löytyy pistoke.. Eli:
1. Sytytysvirta päälle
2. Yhdistä pistokkeen navat "CHK" ja "IGN" (1.6 koneella oikean ylänurkan vierekkäiset navat, 2.0 koneella vasemman alanurkan vierekkäiset navat) pidä yhdistettynä pari sekuntia ja ota pois.
3. nyt moottorin varoitus alkaa vilkkua ja kertoo näin vikakoodit.. (Pitkät välähdykset on  kymmenniä ja lyhyet ykkösiä)
4. navat taas yhteen pariks sekunniks ja vikakoodit on nollattu.
" Näin ainakin p10 primerassa toimii. Omalla vastuulla tietysti ;)
P10 GA16DS

Nissannisti

Käykö auto kaikilla pytyillä? ensimmäisenä tulisi mieleen puolavika mulle.
Kaikki paitsi kunnon tyypit nissanilla on turhaa

Sunny N14 -94 1.6 LXi, Primera P11 -99 1.6 comfort sedan

nissan-man

LainaaKäykö auto kaikilla pytyillä? ensimmäisenä tulisi mieleen puolavika mulle.
Kyseessä on diesel..
P10 GA16DS

Nissannisti

Kaikki paitsi kunnon tyypit nissanilla on turhaa

Sunny N14 -94 1.6 LXi, Primera P11 -99 1.6 comfort sedan

donale

Lainaa
Auttaa paljon kun lukaset vikakoodit ;)
"
Nollaus ja koodien luku onnistuu kuskin penkiltä rautalangan pätkällä, sulakerasian kannen alta löytyy pistoke.. Eli:
1. Sytytysvirta päälle
2. Yhdistä pistokkeen navat "CHK" ja "IGN" (1.6 koneella oikean ylänurkan vierekkäiset navat, 2.0 koneella vasemman alanurkan vierekkäiset navat) pidä yhdistettynä pari sekuntia ja ota pois.
3. nyt moottorin varoitus alkaa vilkkua ja kertoo näin vikakoodit.. (Pitkät välähdykset on  kymmenniä ja lyhyet ykkösiä)
4. navat taas yhteen pariks sekunniks ja vikakoodit on nollattu.
" Näin ainakin p10 primerassa toimii. Omalla vastuulla tietysti ;)


Näyttää aika mielenkiintoiselta nuo konstit. Uskaltaakohan kokeilla. Kokeilin vaihtaa ilmamassamittarin, mutta ei auttanut. Jotain olen kuullut, että viimeisessä suuttimisessa on joku anturi tai joku, joka vaikuttaa siihen polttoaineen syöttöön. Ehkä kannattaa käydä lukemassa ne koodit.

donale

Näyttäisi tulevan vikakoodi 47? Tietääkö kukaan mikä vika on kyseessä?

Jylppy

DCT-koodi 47:

Kampiakselin asennontunnistin
(Crank pos sen [tdc])

• Signaali on epänormaali moottorin käydessä ja sitä
käynnistettäessä.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

donale

Ei kuulemma oo tuossa mun autossa tuota kampiakselin asentounnistinta. Ei ainakaan Nissanilla löytäny sitä osaa. Siis primera 2.0 td 97. Mystistä.

Jylppy

#9
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75