Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

P10 Priiman ilmastointi

Aloittaja uusijasen, tammikuu 27, 2011, 18:00:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

uusijasen

Eli mulla löytyy kaikki osat tohon p10 primeran ilmastointiin kun ollut alunperin paikoillaan mutta koneen vaihdossa entinen omistaja ei laittanut sitä paikoilleen. Eli kylmäaineet; mitkä täyttömärät, mitä maksaa ja mistä niitä saa (saako ihan perus varaosaliikkeistä)? Ja eikös se kuivain pidä kans vaihtaa, mutta se ei taida olla kallis?

cedricfan

Ensinnäkään et saa itse täyttää ACeeta, se on luivanvaraista, ja ennen täyttöä sydeemi on koeponnistettava. Se ammattilainen kyllä löytää määrätkin tiedostoistaan. Maksaa 70-150 euroa paikasta riippuen.
Ja kuivain on tosiaan vaihdettava jos sydeemi on ollut avoinna ilmalle. Se uusi kuivain on syytä vaihtaa vasta juuri ennen täyttöä. Ostopaikasta riippuen 40-100 euroa.
Sisällyttämällä profiiliin paikkakunnan olisi voinut saada mahdollisia vihjeitä paikoistakin...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Perunakeisari

Ja tuossa vaiheessa kannattaa varmaan kaikki letkut uusia.

grunertee

LainaaJa tuossa vaiheessa kannattaa varmaan kaikki letkut uusia.
;D (hyvä letkautus)

IMO kun laitat ilmastoinnin niin uudet tulevalle kaasulle sopivat tiivisterenkaat niihin liitoksiin jotka ovat olleet auki ja samalla sivele kompuraöljyä tiivisterenkaisiin (kannattaa avata mahdollisimman vähän liitoksia purku- ja kasausvaiheissa). Uus kuivain. Uuden kuivaimen tulppaukset auki mahd. vähän aikaa ennen systeemin sulkemista. Vaikka  korjaamokäsikirjasta selville  liitosten kiristysmomentit ja pyrkii niihin mahdollisimman tarkkaan. Liitokset työntää suorana pohjaan ensin ja sitten kiristys.
Tsemppiä rojektiin! Kesällä on  sitten mukava merkkailla kondenssivedellä parkkiruutuja  8-)
B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo XC40 -24

uusijasen

Ongelma ratkaisu. Tuttava piiristä löytyy korjaamo joka on ilmastoinnitien ja webastojen valtuutettu huolto. Sielläpä on välineet ja aineet sekä taito :P niin ei itse tarvitse huolehtia