Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Kingcabin 2.4 bensakoneen öljypohja.

Aloittaja Beast, lokakuu 30, 2010, 20:37:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Beast

Arvelin kysellä tätä kautta että onko kukaan clubilaisista aikaisemmin vaihtanut kingcabin 2.4 bensakoneen öljypohjan SD23:seen koneeseen. Kun mulla on tollanen 4x4 kingcab, ja epäillään ettei se mahdu tuonne paikoilleen koska sd23:ssa öljypohjassa isompi patti kuin tuossa 2.4 bensassa. Niin ja toi sd23:sen kone on takaveto kingcabista.

Pitäis tässä lähiaikoina kokeilla käykö se suoraan tuohon sd23:seen vai pitääkö ruveta hitsailemaan.

coyotex

voi olla että öljypohja käy suoraan mutta ainakin öljy sihdin  joudut muokkaamaan ainakaan sd ja td koneen välillä ainoa este oli juuri tuo sihti...
X-trail T32 "18
Qasqai J11 " 16
Terrano R20 "05
Picra K10/ D21 "?? Mysteeri auto tulossa =)
Stanza T11 2kpl "87 ja "83

Beast

Elikkä sihti pitää vaihtaa bensakoneesta riisseliin, onko tietoa siitä että käykö sihti suoraan vai pitääkö sitä tosiaankin muokata? En ole vielä riisselistä irroittanut öljypohjaa, niin en tiedä millainen sihti siellä on...
Olisin myös kiinnostunut turbosta, eli mulle sais tarjota turboa + turbon hilppeitä.

nissan-man

Jos SD-konetta aiot turbottaa, niin kysäseppä käyttäjältä Lerssinen , hän on muistaakseni turbotuksen jäljiltä tehnyt muutaman kansijumpan per kesä.  ;D

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1251136871 tuollahan näkyy aikaisempia viestejä turbotuksesta  ;D
P10 GA16DS

Beast

LainaaJos SD-konetta aiot turbottaa, niin kysäseppä käyttäjältä Lerssinen , hän on muistaakseni turbotuksen jäljiltä tehnyt muutaman kansijumpan per kesä.  ;D

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1251136871 tuollahan näkyy aikaisempia viestejä turbotuksesta  ;D

juu oonki katsonut videoita netistä, ei mulla oo tarkotuksena laittaa mtn 1.5 bar ahtoja, ihan sellaseen tavan käyttöön ois tulossa.

nissan-man

taispa nuo kannet hajota jo 0.7bar ahdoilla..
P10 GA16DS

Beast

Lainaataispa nuo kannet hajota jo 0.7bar ahdoilla..

mutta ei 0.5?

nissan-man

Lainaa

mutta ei 0.5?
siihen en osaa vastata..
P10 GA16DS

Lerssinen

No jollain se voi kestää, mulla ei vaikka konelohkoja oli kolme eriä  ;D

Siellä on sylinteriputken ja vesikanavan väli niin pieni että TODELLA herkästi lähtee pukkaamaan painetta vesikanavan sekaan.. Ne kanavat kannattais putkittaa dekkitasosta yläspäin jolloin tuo eliminoituu.. Viimeisintä losahtanutta konetta en ole purkanut vielä joten sen viimeisen tusahduksen syytä en tiedä  ::)

Edit: Kansi itse ei hajoa paineesta, lämpö sen särkee.. Kannentiivisteiden kesto oli heikko lenkki juurikin tuon vesikanavahommelin takia.. Tosin luohan turbo lämpörasitustakin lisää mutta ei liene ongelma jos käyttö maltillista ja syyläri tolkuissaan. D21 syyläri on hemmetin ohut ja jos vähäkään ripoja tukossa tms niin jäähdytysteho heikkenee..

Edit: kuvakin on tuosta kohdasta

Tiivisteen tumma alue on merkki palotilan kaasuvuodoista..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

coyotex

kurkkaamalla tuo sihti juttu selviää ja jos kiinnostaa niin ois tuolla tallissa 4x4 sd25 moottori turhan panttina... ei sit tarttis sitä öljy pohjaa miettiä...
X-trail T32 "18
Qasqai J11 " 16
Terrano R20 "05
Picra K10/ D21 "?? Mysteeri auto tulossa =)
Stanza T11 2kpl "87 ja "83

Beast

Lainaakurkkaamalla tuo sihti juttu selviää ja jos kiinnostaa niin ois tuolla tallissa 4x4 sd25 moottori turhan panttina... ei sit tarttis sitä öljy pohjaa miettiä...

heii minkä hintanen se kone ois?

Beast

LainaaNo jollain se voi kestää, mulla ei vaikka konelohkoja oli kolme eriä  ;D

Siellä on sylinteriputken ja vesikanavan väli niin pieni että TODELLA herkästi lähtee pukkaamaan painetta vesikanavan sekaan.. Ne kanavat kannattais putkittaa dekkitasosta yläspäin jolloin tuo eliminoituu.. Viimeisintä losahtanutta konetta en ole purkanut vielä joten sen viimeisen tusahduksen syytä en tiedä  ::)

Edit: Kansi itse ei hajoa paineesta, lämpö sen särkee.. Kannentiivisteiden kesto oli heikko lenkki juurikin tuon vesikanavahommelin takia.. Tosin luohan turbo lämpörasitustakin lisää mutta ei liene ongelma jos käyttö maltillista ja syyläri tolkuissaan. D21 syyläri on hemmetin ohut ja jos vähäkään ripoja tukossa tms niin jäähdytysteho heikkenee..

Edit: kuvakin on tuosta kohdasta

Tiivisteen tumma alue on merkki palotilan kaasuvuodoista..

elikkä se tosiaankin on tuhoon tuomittu kone jos sen turbottaa  >:(