Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Maxima A32 ilmastoinnin kuivain mistä?

Aloittaja MaximaMies, heinäkuu 20, 2010, 12:12:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MaximaMies

Moi,
eka viesti vaikka muuten on tullut täällä vierailtua silloin tällöin.

Maximasta alkoi ilmastoinnin "kylmäkenno" siellä hanskalokeron takana vuotamaan ja vaihdoin purkuosan tilalle. Sanoivat, että kun piiri on auki, on asiallista vaihtaa myös kuivain.
Olen nyt kahta tarvikekuivainta yrittänyt ja kumpikaan ei käynyt koska:
siinä joka autossa oli, on halk. 10 mm reiät jonne putket törkätään ja
tarvikeosissa ne on 9 mm.

Nissanilla kuivain maksaisi 211 euroa! Huh huh.
Onko antaa vinkkejä oikeanlaisen kuivaimen löytämiseksi?
Netissä riittää tarjontaa, mutta reikien mittoja ei ilmene yhdessäkään mihin olen törmännyt.
Nissan Maxima 1998 V6 3.0 A
Subaru Outback 2001 H6 A
Mitsubishi Pajero 1999 2.8 A

Aurelius

En osaa sanoa varmaksi Maximan osalta, mutta ite sain metsästää äskettäin kuivainta P11 Primeraan. Ensimmäinen tarvikekuivain näytti silmämääräisesti täysin samalta kuin alkuperäinen, liittimet samoilla paikoilla jne, mutta paineanturin liitos oli millin väärän kokoinen.

Sen jälkeen alkoi varaosaliikkeiden kiertäminen orkkis kuivain mallina, selattiin kaikki mahdolliset tuoteluettelot mutta eipä löytynyt sopivaa. Pari löytyi missä liittimet oli vastaavan kokoisia, mutta sijaitsivat eri kohdissa kuivaimen päällä alkuperäiseen verrattuna. Ei uskaltanut ottaa riskiä että putket murtuu paikoilleen väännellessä, joten ei auttanut kuin laittaa vanha kuivain takaisin.

Itellä ei järjestelmä ollu auki (ainakaan oman omistuksen aikana), ajattelin vaan että muun ilmastoinnin huollon yhteydessä ois vaihtanu kuivaimenkin. Menipähän 1,5h turhaa työtä korjaamolla moisen takia.
-97 Primera GT

ja_ke

Huomasitko Aurelius, siinä kuivaimessa jossain kohdin sitä nesteen tarkistusikkunaa? Itse yrittänyt kurkkia, mutten ole onnistunut paikantamaan.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Aurelius

LainaaHuomasitko Aurelius, siinä kuivaimessa jossain kohdin sitä nesteen tarkistusikkunaa? Itse yrittänyt kurkkia, mutten ole onnistunut paikantamaan.

Juu siinä ensimmäisessä kokeilukappaleessa oli sellanen "lasisilmä" keskellä kuivaimen päällä. Mietin itekin että varmaan joku tuon tyyppinen tarkoitus sillä lienee. Vanhassa ei sellaista ole.
-97 Primera GT

ja_ke

Lainaa

Juu siinä ensimmäisessä kokeilukappaleessa oli sellanen "lasisilmä" keskellä kuivaimen päällä. Mietin itekin että varmaan joku tuon tyyppinen tarkoitus sillä lienee. Vanhassa ei sellaista ole.

Juu ok, ihmekkös en omasta löytänytkään.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

MaximaMies

Pitää kokeilla toisella palstalla annettua vinkkiä: porata se 9 millin reikä 10 milliseksi.
Kunnolla tilkitään reikä ensin ettei muruja pääse pönttöön.
Nissan Maxima 1998 V6 3.0 A
Subaru Outback 2001 H6 A
Mitsubishi Pajero 1999 2.8 A