Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Apusimpukka kysymys

Aloittaja jk68, marraskuu 11, 2009, 01:41:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jk68

Tuossa 620 pick up issa on apusimpukka jotenkin koottu kierteillä, siis sen sektorivarren voi pyöritellä pois siitä rungostaan, ja yläpuolella on sellainen iso mutteriholkki tms jonka voi myös irrotella.
Omassa autossa nuo olikin vaan päässeet löystymään, ja siksi oli väljä.

Kuinka tuo säädetään, kootaan oikein- siis pyöritelläänkö ensin se sektorivarsi sinne simpukan runkoon, ja se muttriholkki yläpuolelle sen jälkeen- ja varmaan aivan kireälle se- mutta sitä sektori vartta sinne pyörittäessä sen korkeus muuttuu senmukaan miten monta kierrosta sen sinne pyörittää? 
Ne jotka on tuommosta käsitelleet niin varmaan tietää mitä tarkoitan?

Sen yläpuolella olevan mutteriholkin, kuuluuko se olla liikkumaton sitten kun on kiritty- eli se ei liiku kun pyöriä käännellään?  Tuon kun saa kiristettyä myös toisiaan vasten niin, että osat tuntuu olevan kireällä, mutta se mutteri näyttää liikkuvan pyörien käännön mukaan. Kumpi on oikea kiristys?
Kummallinen rakenne kyllä, eikös jokatapauksessa tuo apusimpukka ole ala osaltaan tuettu sinne puslaan, ja toinen pää  ylempää -kierre on se mistä se pääsee liikkumaan edestakaisin? 
Eli kellään tietoa moisen kokoamisesta/säätämisestä. kumminkin ohjauksen osa niin oisi kiva saada se niin kuin on tarkoitettu...