Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

mäntä visa... (ei palkintoa..)

Aloittaja Nismotin, syyskuu 09, 2009, 13:15:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nismotin

Kaivelin hieman tuon turbo projektin osalaatikkoa ja löysin sieltä sitten jonkun nissanin käytetyn veivi/mäntä sarjan mikä saattaisi käydä tuohon ga16de/s koneeseen. Nyt tarvitsisin tarkempia tietoja kun ei ole enää muistissa tuon sarjan alkuperää ja olis hommattava ainakin uudet männänrenkaat.... Eli männän mitat (digitönärillä mitattu...) halk. n. 76mm, tapin halk. n.19mm ja puriste sovitteella veivissä. Veivin pituus n.139mm (tapin keskeltä k-akselin reijän keskelle) Männän laella n.10mm syvä syvennys (tehdas tekoinen) ja reunoilla 2 venttiilin kolot. (8 valve koneesta).
Onko tämä veivi+mäntä paketti E16 koneesta vai A15 koneesta tai jostain muusta? Onko noissa jotain selkeää eroa? esim. veivi pidempi tms?
Ja vielä sellainen kyssäri että onko joku mahdollisesti tehnyt mäntä swappia tuohon ga16 mallin koneeseen vaihtamalla tuon E16(/A15?) koneen paketin siihen ja tarvitseeko ottaa mitä kaikkea huomioon noita vaihdettaessa? Tarkoitus on pyyhkästä vielä hieman tuosta laesta pois, taitaavat olla hieman vakio ga16 koneen mäntiä korkeammat? (pikaisesti verrattu johonkin vanhaan ga16 veivi+mäntäpakettiin).
Ja kuitenkin kohta joku kysyy järkeä tuolle hommalle niin sanotaan että ahdin määrää tahdin... 8-)

Tero-75

Läheltä liippaa E16 koneen mittoja, tosin kanki olisi 137.5mm. A15 kanki on 133mm.
Molemmissa tappi 19mm ja halkaisija 76mm.
E16 puristuskorkeus on 32.5mm, A15 30mm.
Laakerisilmukan halkaisija on A15 45mm, E16 taas 40mm.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76