Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

GA14DE koneen säätäminen

Aloittaja Alppu, elokuu 26, 2009, 21:31:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alppu

Mistä voi säätää tyhjäkäynnin nopeutta?
Ottaa nyt n. ~1000rpm tyhjäkäynnillä, voisi olla vähän vähemmän, viimeistään katsastuksessa.  :)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

Apukuskin puolelta kurkkaa kaasuläppäkotelon kylkeen, näet noin 1cm halkaisijaltaan olevan "ruuvinkannan", sillä säädetään tyhjäkäyntinopeus. Itse asiassa tuo säätää tyhjäkäyntimoottorin ohjaaman kanavan kokoa eli lisäilmaa. Jos tuossa ei säätö riitä niin joku torvelo on säätänyt kaasuvaijerin päässä olevaa kaasuläpän rajoitinruuvia.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

doope

huoltokirjan mukaan pitäisi ottaa kaasuläpänasentotunnistimen johdot irti jonka jälkeen pari kolme kertaa kaasua että kierrokset käy vähän alle kolmessa tonnissa, sitten antaa laskeutua tyhjäkäynnille ja säätää tarvittaessa.
eka kyllä katsoisin että kaasuvaijeri liikkuu hyvin eikä jää kanittamaan.

cedricfan

Käytännössä turhaa jos on jo todettu että aina liian suuri tyhjäkäynti. Ja kaasuvaijeri venyy, eli yleensä ongelma on liika löysä jollei siis ole ollut joku pilaa-se-itse asentaja asialla.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

valtteri

eikös katsurille riitä se 1000rpm leimalla tyhjäkäynniksi, jos on siis laiska eikä jaksa säätää...

ite tosin otan nykyään päästöt aivan muualla kuin konttorilla. säästää paljon rahaa kun ei tule jälkinäyttöjä ikinä päästöistä

Ekomies

Lainaaeikös katsurille riitä se 1000rpm leimalla tyhjäkäynniksi, jos on siis laiska eikä jaksa säätää...

ite tosin otan nykyään päästöt aivan muualla kuin konttorilla. säästää paljon rahaa kun ei tule jälkinäyttöjä ikinä päästöistä

ei ainakaan 1300 aiheuttanut mitään vastalauseita  :P
Nissan Maxima QX 3.0 2004

Alppu

LainaaApukuskin puolelta kurkkaa kaasuläppäkotelon kylkeen, näet noin 1cm halkaisijaltaan olevan "ruuvinkannan", sillä säädetään tyhjäkäyntinopeus. Itse asiassa tuo säätää tyhjäkäyntimoottorin ohjaaman kanavan kokoa eli lisäilmaa. Jos tuossa ei säätö riitä niin joku torvelo on säätänyt kaasuvaijerin päässä olevaa kaasuläpän rajoitinruuvia.

Ei oo muita torveloita säätänyt, paitsi minä.  :D
Tyhjäkäynti nousi sytytyksen ajoituksen jälkeen n. 200-250rpm. Pitääpi etsiä tuo ruuvinkanta.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

Lainaa

ei ainakaan 1300 aiheuttanut mitään vastalauseita  :P

C15 Pakokaasupäästöt

Joutokäynti ylittää 1000 1/min tai tätä korkeamman valmistajan ilmoittaman arvon.

Hylätty.

-AKE