Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Datsun Cherry 120A -82

Aloittaja Riip1, maaliskuu 02, 2008, 22:38:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Riip1

Olen laittamassa ensiautoksi tuollaista datsun cherryä. Olen siis saanut vasta kortin ja mummilta saan auton kun hän ei voi itse enää ajaa. Mummini on ostanut auton silloin aikoinaan uutena ja sillä on ajettu vasta n. 100000 km! Ollut todella vähällä käytöllä ja aina talvet lämpimässä tallissa! Talvella sillä ei ole koskaan ajettu. Ainoat ajot noiden n. 30 vuoden aikana on tullut kun mummini on käynyt kesäsin mökillä. Onko tässä siis kyseessä harvinaisuus tai ainakin todella hyvä yksilö? Millainen tuo cherry on ajaa? Ohjaus taitaa ainakin olla jäykkä? Kunnossa se ainakin on, ei yhtään ruostetta ja aina ekalla läpi katsastuksesta:D Tuota tuskin kannattaa alkaa modifoimaan että ei arvo lähde? Mitenkäs jos tuollaisen museoauton myy joskus niin onko arvokas vai joutuuko myymään pois pilkkahinnalla n.500€?  Viel sellanen kyssäri et saako tuohon cd-soitinta ku se kolo taitaa olla aika pieni ku siinä on sellanen datsun alkuperöissoitin?

alfadatsun

Jokainen tekee omallaan mitä halua, MA-leimaan menee kuitenkin ns. 30V sääntö jos ei mitään ihmettä tapahdu, ts. tuon pitää olla 30v ennenkuin siitä saa MA-ajokin.
Sen arvo ei nyt varmaankaan nouse tai laske, mutta jos se on alkuperäinen nyt hulluinta mitä osaan kuvitella on sen muuttelu tai"ryöstökäyttö" nyt
Kumpikin teko tulee harmittamaan tulevaisuudessa  ::)

sesami

#2
Itse ostin omani edullisesti.. ::) Ja kyseessä on N10 korinen? 120A? Tekikös ne vielä tappikoneita -82?

Ruista ranteisiin niin jaksaa tuota veivata. Oli outo ajella ekaa kertaa Opel Omegan jälkeen kun on tottunut ohjaustehostimeen.
Tällä hetkellä siinä on Pioneerin CD-soitin kohdillaan. En kyllä tsekannut oliko tuota mankan aukkoa jyrsitty isommaksi. Joku vanha Blaupunkt kasettisoitin siinä oli.
B10 -70, B10 -??, B10 -??, E10 -75
-----------------------------------

Riip1

Joo näinhän se on. En minä siis olekkaan kiinnostunut mistään tuunauksesta tai vastaavasta. Ajattelin lähinnä pitää vakiona viimistä piirtoa myöten. Eiköhän tota jaksa veivata jos vanhuski jaksaa :) tuo soittimen asennus vaan askarruttaa kun ei viitsisi jyrsiä koloa isommaksi kun silloin sitä tulisi muuteltua ja ajattelin säilyttää kuitenki sen vakiosoittemenki  :D kasetteja ei vaan taida enää saada mistään (edes tyhjiä kasetteja). Taas jos soittimen runttaa esim. hansikaslokeroon tai penkin alle on kappaleiden vaihto ja volyymin säätö aikas työlästä...

Aku_81

LainaaJoo näinhän se on. En minä siis olekkaan kiinnostunut mistään tuunauksesta tai vastaavasta. Ajattelin lähinnä pitää vakiona viimistä piirtoa myöten. Eiköhän tota jaksa veivata jos vanhuski jaksaa :) tuo soittimen asennus vaan askarruttaa kun ei viitsisi jyrsiä koloa isommaksi kun silloin sitä tulisi muuteltua ja ajattelin säilyttää kuitenki sen vakiosoittemenki  :D kasetteja ei vaan taida enää saada mistään (edes tyhjiä kasetteja). Taas jos soittimen runttaa esim. hansikaslokeroon tai penkin alle on kappaleiden vaihto ja volyymin säätö aikas työlästä...

Jaksaa noita veivata ja kun vähän aikaa ajaa niin tottuu. Hanki sellainen cd soitin jossa on kauko-ohjain niin vaikka laittais hanskalokeroon niin ei tuu ongelmaa volyymin säädöstä ;)