Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sunny N13 mittarivalot pimeänä

Aloittaja Quintrix, maaliskuu 01, 2008, 21:23:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Quintrix

Tulipa tänään hommattua elämäni ensimmäinen, allekirjoituksen mukainen Nissan.

Päivällä en huomannut että autossa ei toimi mittaristovalot, mutta nyt kun kotiin tuli pimeällä oli se ikävä yllätys. Mistä kannattaisi lähteä ensimmäisenä etsimään vikaa? Onko kyseessä jokin tyyppivika tms?

Samalla voisin kysäistä että kuinka suuri bensatankki tuollaisessa on? Googlettamalla sain selville että olisi 50l, pitääkö paikkaansa? Sivusto oli Puolaksi tms. niin en aivan ymmärtänyt.

keppi

Lainaa
Päivällä en huomannut että autossa ei toimi mittaristovalot, mutta nyt kun kotiin tuli pimeällä oli se ikävä yllätys. Mistä kannattaisi lähteä ensimmäisenä etsimään vikaa? Onko kyseessä jokin tyyppivika tms?

Samalla voisin kysäistä että kuinka suuri bensatankki tuollaisessa on? Googlettamalla sain selville että olisi 50l, pitääkö paikkaansa? Sivusto oli Puolaksi tms. niin en aivan ymmärtänyt.

Taitaa olla aika lailla tyyppivika näissä että mittaristovalot on pimeänä. Kannattaa nyt ekana kumminkin tarkistaa polttimot sieltä mittariston takaa että ovat ehjät.

Mittariston saa irti kun irroitat ensin ratin takaa virtalukon ympäriltä muovit irti niin saat lisätilaa mittariston irroitukseen. Tämän jälkeen mittariston ympäriltä muovikuori irti, se on muistaakseni 4-6 ruuvilla kiinni + takapuolla hätävilkkujen ja takalasin lämmityksen katkaisimet. Nuo katkaisimille menevät johdot lähti muistaakseni irti kun puristi niitä liittimiä reunoista ja veti irti, on hieman ahdas paikka sitten. Kun päällysmuovit on irti niin irrota itse mittaristosta neljä ruuvia ja vedä mittaristo irti, en muista minkälaisia liittimiä siellä mittariston takana oli niin kannattaa olla varovainen ettei saa tuhoa aikaseksi :)

Kun pääset polttimoihin käsiksi niin kannattaa tarkistaa niistä pienistä "kupeista" missä polttimot ovat kiinni että polttimot saavat kunnon kosketuksen, saattavat ne metallikielekkeet löystyä ajan saatossa.

Bensatankki on juurikin tuo 50L.
B310 '79 - B310 '81 - Y60 '90