Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

B210 ja B310 vaihteistojen erot

Aloittaja jumpingstone, helmikuu 06, 2008, 10:38:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jumpingstone

Osaisiko taalla joku auttaa. Onko B210 ja B310 Datsunien vaihteistot samanlaisia ja vaihtokelpoisia keskenaan. Voiko B210 mallissa olevan 4 vaihteisen vaihteiston tilalle vaihtaa ihan heittamalla B310 5 vaihteisen vaihteiston.

Enta onko Datsun 1200 mallin kone samanlainen ulkomitoiltaan ja kiinnikkeiltaan kun myohempi A15 moottori.

Wikipediaa tutkimalla vaikuttaisi etta B210 datsunissa 5 vaihteisen vaihteiston tyyppinumero on 63 ja B310:ssa se olisi korvattu pienemmalla 60 sarjan vaihteistolla. osaako joku tietaja sanoa mita eroa noilla 63 ja 60 sarjan vaihteistoilla on. Milla tavalla 60 sarjan vaihteisto on pienempi ja onko se suoraan vaihtokelpoinen esim. B210 120y datsunin 4 vaihteisen laatikon kanssa?

zedric

kaikki A sarjalaiset vaihelaatikot on vaihtokelpoisia keskenään.
jopa B10,työsylinteri vain eri paikassa.

ns.finnin a12 ja a10 korvakkeet eri kohdalla koneessa.
C23M-C32-P11-WP11-C110-Y30-C120-B210-430-E10-S130x3-B10, ferguson tef20,ted20 x3,david brown 880 LD28,bedford tk "330",Bedford tl1260x2 ,matkaaja 9004

t.eskola

#2
LainaaOsaisiko taalla joku auttaa. Onko B210 ja B310 Datsunien vaihteistot samanlaisia ja vaihtokelpoisia keskenaan. Voiko B210 mallissa olevan 4 vaihteisen vaihteiston tilalle vaihtaa ihan heittamalla B310 5 vaihteisen vaihteiston.

Enta onko Datsun 1200 mallin kone samanlainen ulkomitoiltaan ja kiinnikkeiltaan kun myohempi A15 moottori.

Wikipediaa tutkimalla vaikuttaisi etta B210 datsunissa 5 vaihteisen vaihteiston tyyppinumero on 63 ja B310:ssa se olisi korvattu pienemmalla 60 sarjan vaihteistolla. osaako joku tietaja sanoa mita eroa noilla 63 ja 60 sarjan vaihteistoilla on. Milla tavalla 60 sarjan vaihteisto on pienempi ja onko se suoraan vaihtokelpoinen esim. B210 120y datsunin 4 vaihteisen laatikon kanssa?


Tervehdys, suurin ero A-sarjan koneisiin tarkotetuilla 63 sarjan laatikolla ja 60 sarjan vaihteistolla on se, että 60 sarjan laatikossa on A-sarjan kytkinhilppeet ja 63 sarjan laatikossa taas L-sarjan. 60 sarjan laatikko on keveympi, mutta 63 sarjan laatikko on huomattavasti kestävämpi.

Kirjoituksestasi ei varsinaisesti selviä mitä laatikkoa olet laittamassa ja mihin autoon. Jos 60-sarjan B310 laatikon laittaa 1200 Datsuniin täytyy vaihdelaatikon tukirautaa muokata ja modifioida/poistaa peruutusvalon kytkin:

http://wiki.datsun1200.com/index.php/60-Series_Transmission

Tukiraudan lisäksi 63-sarjan laatikkoa sovitettaessa tulee vielä kytkimen muutokset. (EDIT: taitaa mennä kardaanikin vaihtoon/muokkaukseen) Tässä yksi kuva 63-sarjan laatikoon tehdystä tukiraudasta:

http://datsun1200.com/modules/myalbum/photo.php?lid=14289

Datsun1200.comista löytyy paljon asiaan liittyvää tietoa:

http://www.datsun1200.com
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja