Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Cedricin "koiranluu"

Aloittaja macpie, tammikuu 21, 2008, 15:53:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

macpie

Käytinpä cedricin konttorilla ja katsastussetä antoi leiman ilman suurempia kiroiluja. Löysi moittimista ainoastaan edestä kallistuksenvakaajan kiinnityksistä eli ns. koiranluusta. Onko jäsenillä tietoa mahdollisista tarviketavaroista millä se kannattaisi fiksailla kuntoon, siis kumit kai niissä on kuluneet ja aika syönyt osat väljiksi. Käväisin piruillessani merkkiliikkeestä kysymässä osia ja joku 42€ tulisi osille hintaa per puoli. Pitää tilata kai jaappanista asti kun maahantuojallakaan ei löydy kaikkea hyllystä?
 
Arvelin huomenna ajaa auton halliin ja tutkailla tilannetta...

cedricfan

430sessä oli sama kuin J/Violet/Stanza, eli "pultti heloilla", kiinnitysten väli noin 4cm.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

pasi77

no jos et ole hirveen tarkka ns. alkuperäisyydestä niin kysäise jostakin korjaamolta iskarin kiinnityksessä käytettyjä kumeja ja rikkoja ja laitat niistä ne rikat ja kumet sit pätkä jotain sopivaa putkea väliin . pultiksi kannatta laittaa joku kestävempi kuin joku 8.8 pultti  ihmeesti siellä vaan sitä kestävyyttä vaaditaan .  sillä väliputken pituudela säädät sen vakaaja tangon asennon kohdalleen ....
hyvähän siitä tulee kunhan hiukan viitsii päätävaivata .noissa iskarin rikoissa on muoto yleensä kohdallaan . ja kumitkin aikalailla saman kokoisia.  ja yleensä eivät maksa mitän käytettyinä ... itselle yksi kaveri keräilee nuita ...


Lerssinen

Kinkäppiin tekasin kun rikka oli lahonnu nii että kumi oli pudonnu läpi niin normaalista "svidun isosta rikasta" uuden ja vielä ratas paikallaan vaihdoin  8-)

On menny jo 3 vuotta siellä alla  ::)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

macpie

Ok, kiitos tiedoista, tuo iskarinkumi saattaisi ollakkin hyvä juttu, pitänee tarkistaa tilanne kunhan pääsee auton alle, lykkääntyi tuo hallille pääsy eikä viitti hangessa alkaa vehtaamaan  ;)

Kyselin koiranluuta motonetista ja siellä oli 280; seen sopiva koiranluu (4 cm) mutta muistaakseni tässä cedricissä se oli pitempi.... :-?

cedricfan

Se 4cm on kiinnitysten väli, ei kokonaismitta jota ei voi mitata, koska kumit joustavat ja pultin pieni ylimitta ei haittaa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

macpie

Oliskohan se tuo motonetissa oleva 280; sen koiranluu sopiva cedriciin? Onko kukaan väsännyt paikalleen  ::)