Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

sunny vinkuna

Aloittaja Miklu, tammikuu 05, 2008, 00:43:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miklu

elikkäs n13 -89 1,6 12v vittuilee ;/ vähän vedättäessä alkaa kuulumaan "hieman" ärsyttävä vinkuna joka menee kiettoksien mukaan.. ensin ajattelin että laturin/tehostimen hihna. nyt molemmat vaihdetua olen erimieltä koska ärsyttävä vinkuna jatkuu vaan =D. mitähän kannattaisi lähteä kuulosteleemaan / vaihtamaan

Ruhvi

Lainaaelikkäs n13 -89 1,6 12v vittuilee ;/ vähän vedättäessä alkaa kuulumaan "hieman" ärsyttävä vinkuna joka menee kiettoksien mukaan.. ensin ajattelin että laturin/tehostimen hihna. nyt molemmat vaihdetua olen erimieltä koska ärsyttävä vinkuna jatkuu vaan =D. mitähän kannattaisi lähteä kuulosteleemaan / vaihtamaan

voi olla laakeri vika laturissa, tai vesipumppu voi myöskin ääntää.. tämä minun arvuuttelua, mutta jos tiedät jossain hyvän korjaamon missä arvioinnista/pienestä tarkastelusta ei laskuteta, niin suosittelen käymään siellä  ;)
Micra K10

Miklu

itekkin logistiikkaa opiskelen eli saa katottua koulussa.. mutta se menee ensi torstaille että halliin pääsee. ei meinaan ole oikeen inspiraatiota alkaa tuolla pakkasessa tarkastella ^^. mitään hyviä vinkkejä millä sais katottua mistä tulee pumpusta vai laakerista..?

Lerssinen

Stetoskooppi.. usko tai älä.. Käy paremman puutteessa jokin muovinen suora putkikin minkä toisen pään tyrkkäät pumppuun (varo liikkuvia osia) ja toisen korvaas ja kuuntelet..

Olettaen tietysti että ääni kuuluu tyhjäkäynnillä.. Yleensä laakeriäänen voi erottaa..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Miklu

no empä ehtinyt koulullekkaan.. oli meinaan akku tyjä kun aamulla koitti startata =D juuri uusitu akku, eli laturi ostoksille -_- tuleepa ainakin ne laakerit samallaihan uudet =D

take

Kannattaa vesipumppua myös pyöritellä kun laturia vaihtaa. Laakerivian huomaa   kyllä kun pyörittää niin ei saa rohista. Yleensä ovat vähän nihkeitä pyörimään hyväkuntoisina.

E-koneinen N13 teki mulla samantapaisen tempun ja laturi myös meni pian vaihtoon. Tosin popit oli asennettuna niin ei se ujellus kuulunut muuten kuin soitin päällä. Yhtäkaikki laturi hajosi ja vinkuna lakkasi uudella laturilla.