Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Renkaan kudosvaurio

Aloittaja jukkax, heinäkuu 06, 2023, 13:27:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jukkax

Toinen takarengas oli päässyt tyhjentymään, kun olin ajanut ruuviin. Halliin ajaessa oli vielä ilmat renkaissa, mutta viikkoa myöhemmin seuraavan kerran, kun olin ajoon lähdössä huomasin lytyssä olevan renkaan. Varmaan päiväkausia ollut ilmat pihalla. Voiko tuo jo tehdä renkaasta sökön? Miten se ajaessa ilmenee, jos rengas on kudosvaurioitunut. Paikkasin renkaan ja laitoin takaisin, kun pintaa on kuitenkin mukavasti.

BLLand

Jos typötyhjällä renkaalla ajaa lyhyenkin matkan niin se vaurioituu käyttökelvottomaksi. Luultavasti renkaasi on ok.
1997 Nissan Maxima 2.0 SE A/T
2000 Nissan Primera Wagon 1.8

cedricfan

Takarenkaasta on ajossa hieman vaikeampi huomata kudosvauriota kun edestä, eli ei välttämättä tunnu kuskille. Mutta jos renkaan kylki on suora (ei muhkuroita/kuoppia) niin pyydä joku ajamaan takanasi toisella autolla, ja tarkkailemaan tuota rengasta viipottaako se.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

mies51

Kyllähän sen kudosvaurion näkee paikallaankin. On pullistuma renkaan kyljessä joko vasemmalla tai oikealla puolella. Ei renkaan kuviopinnassa. Tunkkaa ylös ja pyöräytä ja katso, vipottaako.

mikan

Mulla on joskus ollut Hakkapeliitoissa kudosvaurio kulutuspinnassa. Aikamoinen pullistuma tuli moottoritiellä renkaaseen. Onneksi se kesti Helsingistä Tampereelle.
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita