Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Iskunvaimennin mysteeri, Primera P11

Aloittaja jappeliini, tammikuu 25, 2023, 13:30:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jappeliini

Hei, neuvoja kaipaan kokeneemmilta iskari ongelmassa. Tapaus lyhyesti:

-Viime vuonna hylättiin katsastuksessa, huonot takaiskarit, etenkin vasen näytti nollaa.
-Korjaamolla laitettiin uudet ja läpi meni katsastuksesta.
-Tänä vuonna sama homma, hylky tuli, vaikka n. 5000 km ajettu iskareilla!
-Ostin uudet ja asensin itse. Hylky tuli, nollaa näytti iskari testi vasemmalla puolella vaikka uudet iskarit.
-Menin toiselle asemalle uusintakatsastukseen, kun epäilin että mittareissa vikaa. Tulos sama, huonot iskarit ja etenkin vasen puoli aivan hengetön.
-Ajattelin että ehkä vaan todella käsittämättömän huonoa tuuria ja olen saanut viallisia iskareita. Ostin vielä uuden vain vasemmalle puolelle. Taas mittari näytti nollaa. Katsastusmies oli myös ihmeissään, näytin mukanani olevia "vanhoja" iskareita todisteeksi että kyllä niitä on nyt vaihdeltu urakalla.  Päästi sitten läpi kun monta kertaa jo ollut uusintakatsastus eikä keksinyt syytä mistä johtuu.

Mikä voi aiheuttaa tällaisen, voiko asennuksen sössiä noin pahasti, sekä autokorjaamo että minä itse? Mistä voi johtua että ei toimi, Missään ei tunnut olevan väljyyttä joka hukkaisi vaimennus kyvyn? Varmasti sama homma taas ensi vuonna, nollaa näyttää ja joudun uusimaan monta kertaa.

mikan

Väärän mittaiset iskarit suhteessa jousiin?  Mulla on ainoastaan rantakirpun etuiskarien kanssa käynyt niin, että kevyt etupää on pomppinut niin paljon ettei saatu järkeviä lukemia. Hiekkasäkkejä Primeran takakonttiin?  ::)

Ajaessa tuntuu toimivan kuitenkin ihan normaalisti?
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

cedricfan

Onko rengaspaineet mitä? Vaikuttaa hämmästyttävän paljon! Samoin kuin tuo kuorma,

Takaiskarit jakautuu SRi/GTi/STW on eri kuin muut, jousissa vain STW on eri.
Toisaalta jos vika on aina toisella ja samalla puolella, niin tuskin on väärää iskaria ainakaan. Jousissakin melko mahdoton, jollei sitten joku nuukailija ole säästänyt, ja ostanut yhtä väärää kun halavalla sai.
Silti ihmettelen, että näyttäisi nollaa. Pitäisi olla sen verran paljon jousen pielessä, että jo tuntuisi ajossakin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

mikan

Niin, jos toisen puolen tulos oli nolla, niin mikä oli toisen puolen?
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

shamrock

Yläpään kiiinnityksessä jotain pielessä? Mulla kans yhdessä P11:ssa toinen takaiskari näytti nollaa, mutta sitten kun nosturilla oltiin niin inssi huomas että iskarin kiinnitys oli yläpäästään väljä. Päästi huomautuksella "kiinnitys välyksellinen" kun näki että iskari oli uudehko eikä vuotanut. Lopulta kun sen avasin, mutteri oli täysin irti :P Tämä asennus oli jonkun aiemman omistajan jäljiltä, en tiedä historiaa ... mutta olisko tuossa voinut mennä jotain pieleen?

jappeliini

Yläpään kiinnitys voisi olla mahdollinen! Kuinka tiukalla/syvällä muuten tuon mutterin pitäisi olla?
Rengaspaineet 2,2 ihan ok käsittääkseni!

BLLand

Lainaus käyttäjältä: jappeliini - tammikuu 25, 2023, 16:17:45
Yläpään kiinnitys voisi olla mahdollinen! Kuinka tiukalla/syvällä muuten tuon mutterin pitäisi olla?
Rengaspaineet 2,2 ihan ok käsittääkseni!

Jousijalan yläpään mutteri kiristetään "kiinni asti". Ei kuitenkaan pää punaisena jatkovarren kanssa.
Momentti taitaa olla n. 50-60 NM, mutta hankala sitä olisi momenttiavaimella kiristää.
1997 Nissan Maxima 2.0 SE A/T
2000 Nissan Primera Wagon 1.8

mertsi1

Muistithan painaa sen iskarin pari kertaa "kasaan" ennen asennusta?