Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Ahveniston moottorirata

Aloittaja hmr66, joulukuu 20, 2021, 08:39:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hmr66

monimerkkiongelmainen moottoriurheilun sekakäyttäjä

AnttiA

Onhan tuo sääli, jos sekin pitää lopettaa.
Tuli siellä jo 60-luvulta alkaen kateltua monet kovat kisat.
Oli ulkomaalaisiakin ihan hyvin AAWn ja Keken houkuttelemina.
Mm. Vic Elfordista tuli varikolla otettua hyviä kuvia. Sitten oli hieno bemarikisa F1-kuskeilla höystettynä, heidän maaliin tulo oli hieno, kun veti aika moni täydestä vauhdista 360 käppärit. Camaroista puhumattakaan.

Tuli yhdellä reissulla Hämeenlinnassa nähtyä silloin eräässä tallissa "hukassa" tietystä syystä ollut Curt Lincolnin sinihopea Ferrarikin (Scuderia Askolin väreissä) Nythän tuo sama kilpuri on huippuentisöitynä maailmalla. Piti siinäkin pojankloppina käydä koeistumassa, ratti oli valtava.
Tuo autohan kävi näyttelyssä Suomessa Ferrari-kerhon vuosijuhlan yhteydessä, köysien sisällä oli hyvin valvottuna. Sanoin siinä vahtina olleelle, että elä pelkää, en mene enää istumaan, kun olen siinä jo istunut. Kaveri ei ensin oikein uskonut, mutta kerroin vähän lisää ja sanoi, että juuri tuo vuosi on ollut auton tiedoissa pimeänä. No nyt tietävät.

Taitaa Hämeenlinnassakin metsät loppua, eräiden mielestä.
Vielä etelämmässä puistotkin rakennetaan täyteen betonibunkkereita.

Pitäisköhän markkinoida patteriautoratana, niin voisi saada jopa avustuksia?

Volvomania

Ahvenistolla tuli käytyä katsomassa kilvanajoja. Kerran olin omalla autolla katsomassa urheiluauto tapahtumassa. Jaguar miehet tuli sanomaan, että mun Datsun 240Z ei kelpaa mukaan, kun sitä eivät laske urheiluautoksi. Vähän ihmettelin, mihin se pitäisi siirtää, kun auto oli ihan vaan parkkipaikalla, eikä näyttelypaikalla. Joo, mutta siinä pyöri kuulemma heidän katsojia ympärillä ja siksi se pitäää siirtää pois paikalta. Nykyään saattaisivat Zetan jo kelpuuttaakin siinä missä Jaguaaritkin.
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.