Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan almera 1.4 2000 kipinä ongelma

Aloittaja Beemkeemo, tammikuu 13, 2024, 17:50:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Beemkeemo

Eli ostin kyseisen auton rikkinäisenä, se ei käynnistynyt. 75 amppeerin sulake konehuoneesta oli palanut (radio, puhallin, hätävilkut eivät toimineet) vaihdoin sen ja käytetyn virranjakajan jonka jälkeen auto toimi hyvin pari sataa kilometriä sitten alkoi taas temppuilemaan, eli joutuu sahaamaan käyntiin monta minuuttia ja pätkäsee ja sammuu ajosta välillä, ei anna kipinää silloin millekkään sylinterille kun pitää sahata käyntiin/pätkäisee. Sitten kun se käynnistyy se käy hyvin tyhjäkäyntiä ja toimii muuten hyvin. Jos kone on lämmin vikaa ei pahemmin esiinny saattaa välillä harvoin pariksi sekunniksi pätkäistä ja lähtee aina kerrasta käyntiin.

Onko mahdollista että autossa olisi joku vika että syö virranjakajia vai onko mulla vaan käynyt huono tuuri? Maadoitukset on kunnossa. Bensapumpun ja releitä olen vaihtanut ei vaikutusta. Virranjakajan kannen olen putsannut. Voiko huono virranjakajankansi aiheuttaa tälläistä? Mistä lähtisin etsimään vikaa?
Moottori GA14DE

Nugetti

Avain voi piillä tuossa käytetyssä virranjakajassa. Tyyppivika GA-koneissa on nokan asentoanturi, joka virranjakajan sisällä. Vaihdettavissa kyllä ja uusia saa netistä.