Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Primera 1.8 vm. 2006 vikakoodi P0301

Aloittaja villek, heinäkuu 16, 2019, 15:42:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

villek

Antoi noin kuukausi sitten koodin P0301. Sain sen nollattua ja sen jälkeen olen ajanut noin 1000 km ilman mitään virheilmoitusta. Nyt taas antoi saman. Mikähän vikatyyppi voisi tulla kyseeseen, kun on välillä noinkin kauan pois?

Koodi P0301 vikamahdollisuuksia:
Viallinen tulppa, tulpanjohto tai suorasytytyspuola
ruiskusuutin tukossa tai rikki
Viallinen happisensori
Viallinen pakoventtiili

datsunpower

Tulppa tai puola on minun veikkaus jos mitään muita oireita ei ole?
Ja itse aloittaisin näiden kokeilemisen halvimmasta vaihtoehdosta...
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

villek

Taidan nyt illalla käydä vaihtamassa 1. ja 2. sylintereiden puolat ja tulpat keskenään. Siinähän sen näkee jos vika siirtyy 1.stä sylinteriin 2.

mies51

Jos tulpat kunnossa, niin suorasytytyspuolassa, tulpan eristeessä tai tulpanreijässä kosteaa hapettumaa (vihreää sotkua). Suorasytytyspuolan varren voi myös purkaa vetämällä, jolloin irtoaa yläpäästä kumityynyn kohdalta. Silloin näet, ja hiot hiekkapaperilla sekä sen jousimaisen johtimen molemmat päät ja puolan nastan, johon se jousi tulee. Sitten kokoat jousen ja vastuksen  paikalleen ja painat eristinputken takaisin kiinni. Nollaat vikakoodin ja kulkee taas.

villek

Nyt olen huomannut, että vikavalo syttyy aina kylmänä - siis kun on pari km ajanut. Ei siis lämpimänä. Voisiko tuosta päätellä jotain lisää?

mate

En usko, että vika on venttiilissä, kun noinkin kauan on välissä pois. Luulisi sen vian olevan jatkuvaa jos venttiilissä??

mies51

Joko tutkit tuon, jota minä neuvoin? P0301 tarkoittaa sytytyskatkoksia ykkössylinterissä eli hihnapyörien puoleisimmassa sylinterissa. Ne johtuu minun kertomastani kosteusongelmasta.

villek

Kyllä irroitin ja putsasin suorasysytyspuolan kontaktit ja sen liittimen, joka tuo virran puolalle. Ei ole nyt tehnyt viikkoon mitään temppuja. Kiitti vaan mies51 hyvästä ohjeesta.