Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Datsun sg720 madallus ja leveämmät vanteet

Aloittaja aqq3, helmikuu 18, 2017, 14:15:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

aqq3

Otiskon mukainen ongelma olisi... Onko kellään kokemusta tällaisen härvelin katsastamisesta? Tyyppihyväksyttyjä sarjoja tuskin löytyy....  ;D Miten saisi leimalle leveämmillä vanteilla ja madallussarjalla?

Tare

Joko muokkaat auton omia koneen kiinnittimiä niin, että vinokoneen kiinnikkeet sopivat niihin.  Tai teet vinokoneelle omat kiinnikkeet rungon päälle. Muistini mukaan 50mm:ä saa koneen korvakkoja siirtää, joko muokkaamalla korvakkoa tai sopivalla rautarakenteella. Tai ainakin itse olen saanut tehdä niin.
Noilla tehoilla ja väännöillä, voi olla hieman vaikeuksia saada rekisteriin ja katsastettua, mutta kokeile.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Markus.

Onkohan tuo 50mm yhden katsurin oma tulkinta jostain, sillä itse en ole moiseen törmännyt konttorilla enkä teksteissä?

Volvon teho on ongelma, ei mene tuollaisenaan läpi. Väännön muuttuminen ei ole merkityksellinen, sitä ei ole laissa määritelty.

Ahdetun(kaan) tehdasmoottorin tehoa ei voi varsinaisesti laskea hyväksytysti, mutta jos samasta koneesta on olemassa vapariversio, niin moottorin voi esittää jälkiahdettuna, ja tehonmittaustodistuksen kanssa muutoskatsastaa.

Nykyään Trafi vaatii myös ahtokäyrän tehonmittaustodistukseen mukaan, ja sen on oltava jokseenkin realistinen. Sen tulkinta on toki subjektiivista hommaa, ja ensisijaisesti katsuri hyväksyy mitä itse haluaa, mutta koska muutoskatsastuksesta lähetetään paperit Trafiin, jossa niitä satunnaisesti tarkastellaan, niin monikaan katsuri ei lähde riskeeraamaan omaa asemaansa hyväksymällä ihan mitä vaan. Esim. 0.1bar ahdot ei ole uskottavaa.

Rivien välistä siis voi huomata, että todella monenlaisia rakennelmia on mahdollista saada kilpiin, mutta se vaatii oma-aloitteista tiedon etsimistä ja soveltamista aika paljon, ymmärrystä mistä kohtaa lakia voi porsaanreikäleestä sujahtaa hieman harmaalle alueelle.