Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

pörisee kuin mikäkin tää mun nissani

Aloittaja virkkunen, lokakuu 26, 2016, 08:30:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

virkkunen

:) eikkäs alkanu takapäästä kuulumaan tyhjäkäynnillä nyt melkoinen pörinä,ihan niinkui ois pakoputki poikki tms..noh,nostin auton nosturilla ilmaan kokonaan,ja tutkin tuon koko putkiston,eipä ainakaan näkyny mitään reikiä tai halkeamia putkessa :o nyt kuitenkin pörisee pahemmin kuin aikaisemmin tuo takapöntön kohta..normaliako tässä n16 mallissa? vähä häirittee tuo,kun muuten käy nätisti,mutta tuo pörinä sitte haittaa  :D

Vadelli

Väliputken ja takapöntön välinen sauma monesti ruostunut puhki tai putki ruostunut laipasta irti, kannattanee tarkastella uudelleen :)
Nissan Cube Z11 -05 / Nissan Silvia S15 -99 / Ex Nissan Cima Y33 -97 / Ex Nissan Skyline R33 -96 / Ex Nissan Almera N16

virkkunen

no niin,viimeinki selvis pörinän aiheuttaja eli väliputkeen oli tullutkin reikä,eli siihen ennen takapönttöä olevan liitoksen kohdille,joutuukoha koko väliputken laittamaan siis uuden,ei varmaan kannata paikkailla? :(

Mies

Kyllä se siinävaiheessa on jo niin rapsakka kun reikä tulee, että järkevintä laittaa uusi.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

shamrock

Niin no ... yleensä on se on niin että kuumuuden ansiosta etupää putkistosta säilyy pitkäänkin, takapäässä alkaa jo kosteus vaikuttaa ja ruostuu. Jos ei mikään ihan mielettömän hankala venkura ole, kyllä mä noita väliputken takapäitä olen joihinkin autoihin uusinut, sopivasta kohtaa vaan poikki ja yleismallin putkea jatkoksi. Ja vuosiakin on menty noin. Eli sanoisin, että ihan tilannekohtaisesti, katsoo missä kunnossa se putki on edempää ja arvioi kumpi vaihtoehto kannattaa.

spetee

joissakin pakoputkimerkeissä ne laipat on paksua kokoterästä joten ruostuminen tapahtuu hitsaussauman kohdalta. näihin olen vaa hitsannu pätkän isompaa putkea laippaan kiinni ja  putki sen sisälle ja hitsillä kiinni.  ei tarvi laippaa katkoa pois tämän takia. nämä ohuemmasta pellistä kantatut laipat tuppaa ruostuu puhki ja pilalle jolloin ratkasu on putki tilalle.. 
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

Alppuu

Onnistuuhan se paikkaaminen jos on työkalut ja osaamista ja viitseliäisyyttä.
Joka tapauksessa muistaa ostaa uuden tiivisteen sinne liitokseen (kai tuossakin sellainen on)..
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

virkkunen

taitaa jäädä laittamatta kun ei oikein nyt just ole tiloja missä laittaa sitä. pörisköön #!@#¤%  :D